2011
Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka
MINAŘÍKOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka
Název česky
Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka
Název anglicky
Videocase as a buildingblockof IVŠV videoweb for education of English teachers
Autoři
Vydání
19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Vzdělávání učitelů; videopřípad; video v učitelském vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Teacher education; videocase; video in teachereducation.
Změněno: 3. 4. 2012 15:06, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
Předkládaný příspěvek má za cíl na ukázce videopřípadu z IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka představit strukturu videopřípadu, teoretická východiska, ze kterých obsah i struktura videopřípadů vychází, i cíle, které je možno pomocí videopřípadů sledovat. Videopřípadem se zde rozumí sekvence z videozáznamu reálné výuky doplněná dalšími materiály (plán hodiny, práce žáků, pracovní listy, komentáře učitele apod.) a podněcujícími otázkami a úkoly.Těžištěm prezentace je reálný příklad videopřípadu, na kterém bude ilustrován postup tvorby spolu s teoriemi,o které se autoři videopřípadů při jejich konstrukci opírali (obecná didaktika, didaktika anglického jazyka, teorie kognitivního zatížení, výzkum v oblasti využívání videa v učitelském vzdělávání). Videopřípady a práce s nimi umožňují sběr kvalitativních a kvantitativních dat a jejich analýzu.
Česky
Předkládaný příspěvek má za cíl na ukázce videopřípadu z IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka představit strukturu videopřípadu, teoretická východiska, ze kterých obsah i struktura videopřípadů vychází, i cíle, které je možno pomocí videopřípadů sledovat. Videopřípadem se zde rozumí sekvence z videozáznamu reálné výuky doplněná dalšími materiály (plán hodiny, práce žáků, pracovní listy, komentáře učitele apod.) a podněcujícími otázkami a úkoly.Těžištěm prezentace je reálný příklad videopřípadu, na kterém bude ilustrován postup tvorby spolu s teoriemi,o které se autoři videopřípadů při jejich konstrukci opírali (obecná didaktika, didaktika anglického jazyka, teorie kognitivního zatížení, výzkum v oblasti využívání videa v učitelském vzdělávání). Videopřípady a práce s nimi umožňují sběr kvalitativních a kvantitativních dat a jejich analýzu.
Anglicky
Drawing on a typical example of a videocase from IVŠV videoweb, the paper aims to illustrate the structure of videocases, the theoretical background that informs their content and structure, and aims that the videocases can help to fulfill. Videocase is a videosequence from a real lesson presented together with other material (lesson plan, pupils work, worksheets, teachers commentary etc.) and tasks and questions.The focus of this paper is an example of a videocase through which we will illustrate the development process of videoweb and also the theories that informed the construction of the videocases (didactics, cognitive load theory, research into using video in teachere ducation etc.). Videocases allow for collecting qualitative and quantitave data and its analysis.