k 2011

Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka

MINAŘÍKOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka

Name in Czech

Videopřípad jako stavební jednotka IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka

Name (in English)

Videocase as a buildingblockof IVŠV videoweb for education of English teachers

Edition

19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Vzdělávání učitelů; videopřípad; video v učitelském vzdělávání

Keywords in English

Teacher education; videocase; video in teachereducation.
Změněno: 3/4/2012 15:06, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Abstract

V originále

Předkládaný příspěvek má za cíl na ukázce videopřípadu z IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka představit strukturu videopřípadu, teoretická východiska, ze kterých obsah i struktura videopřípadů vychází, i cíle, které je možno pomocí videopřípadů sledovat. Videopřípadem se zde rozumí sekvence z videozáznamu reálné výuky doplněná dalšími materiály (plán hodiny, práce žáků, pracovní listy, komentáře učitele apod.) a podněcujícími otázkami a úkoly.Těžištěm prezentace je reálný příklad videopřípadu, na kterém bude ilustrován postup tvorby spolu s teoriemi,o které se autoři videopřípadů při jejich konstrukci opírali (obecná didaktika, didaktika anglického jazyka, teorie kognitivního zatížení, výzkum v oblasti využívání videa v učitelském vzdělávání). Videopřípady a práce s nimi umožňují sběr kvalitativních a kvantitativních dat a jejich analýzu.

In Czech

Předkládaný příspěvek má za cíl na ukázce videopřípadu z IVŠV videowebu pro vzdělávání učitelů anglického jazyka představit strukturu videopřípadu, teoretická východiska, ze kterých obsah i struktura videopřípadů vychází, i cíle, které je možno pomocí videopřípadů sledovat. Videopřípadem se zde rozumí sekvence z videozáznamu reálné výuky doplněná dalšími materiály (plán hodiny, práce žáků, pracovní listy, komentáře učitele apod.) a podněcujícími otázkami a úkoly.Těžištěm prezentace je reálný příklad videopřípadu, na kterém bude ilustrován postup tvorby spolu s teoriemi,o které se autoři videopřípadů při jejich konstrukci opírali (obecná didaktika, didaktika anglického jazyka, teorie kognitivního zatížení, výzkum v oblasti využívání videa v učitelském vzdělávání). Videopřípady a práce s nimi umožňují sběr kvalitativních a kvantitativních dat a jejich analýzu.