Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{954211, author = {Šebestová, Simona and Najvar, Petr and Janík, Tomáš}, article_number = {3}, keywords = {communicative approach; communicative competence; English; language skills; mother tongue; opportunity to learn; system of categories; teaching and learning; video study}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace}, title = {Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: samostatně anebo v integraci?}, url = {http://www.ped.muni.cz/pedor}, volume = {21}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 954211 AU - Šebestová, Simona - Najvar, Petr - Janík, Tomáš PY - 2011 TI - Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: samostatně anebo v integraci? JF - Pedagogická orientace VL - 21 IS - 3 SP - 322-348 EP - 322-348 SN - 12114669 KW - communicative approach KW - communicative competence KW - English KW - language skills KW - mother tongue KW - opportunity to learn KW - system of categories KW - teaching and learning KW - video study UR - http://www.ped.muni.cz/pedor N2 - Současné pojetí cizojazyčného vzdělávání vychází z komunikačního přístupu a jeho cíle v podobě komunikační kompetence. Otázkou je, do jaké míry se cíle cizojazyčného vzdělávání promítají do reálné výuky. Cílem předkládané empirické studie bylo zjistit, do jaké míry poskytuje výuka anglického jazyka na 2. stupni základních škol příležitosti k rozvíjení řečových dovedností poslechu, mluvení, čtení a psaní a jaká je míra integrovanosti těchto příležitostí. Výzkumné šetření bylo realizováno formou videostudie. Výzkumným nástrojem byl kategoriální systém vytvořený na základě konceptu řečových dovedností. Výsledky poukázaly na dominantní zastoupení recepce nad produkcí řeči žáky. Nejvíce zastoupenými řečovými dovednostmi bylo čtení a poslech, relativně méně měli žáci příležitosti k mluvení a psaní. Pokud jde o integraci řečových dovedností, bylo zjištěno, že receptivní řečové dovednosti (poslech a čtení) se ve výuce častěji než dovednosti produktivní (mluvení a psaní) uplatňují samostatně. ER -
ŠEBESTOVÁ, Simona, Petr NAJVAR a Tomáš JANÍK. Příležitosti k rozvíjení řečových dovedností ve výuce anglického jazyka: samostatně anebo v integraci? \textit{Pedagogická orientace}. 2011, roč.~21, č.~3, s.~322-348, 26 s. ISSN~1211-4669.
|