2011
Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu
JANÍK, Tomáš a Jan SLAVÍKZákladní údaje
Originální název
Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu
Název česky
Podpora reflektivního praktika: rozvíjející hospitace jako způsob akčního výzkumu
Název anglicky
Supporting reflective practitioner: developing hospitation as action research
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan SLAVÍK (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Praha, Janík, T., Slavík, J., & Najvar, P. et al. Kurikulární reforma na gymnáziích: od virtuálních hospitací k videostudiím, od s. 44-62, 19 s. Výzkumná zpráva, 2011
Nakladatel
Národní ústav pro vzdělávání
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00053615
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-904966-6-8
Klíčová slova česky
akční výzkum; hospitace; kurikulární reforma; reflektivní praktik; výzkum
Klíčová slova anglicky
action research; hospitation; curricular reform; reflective practitioner; research
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 7. 2013 13:17, Dana Nesnídalová
V originále
Třetí kapitola se podrobněji zabývá rozvíjejícím pojetím hospitací v kontextu akčního výzkumu. Zvláštní pozornost je věnována odlišování různé kvality situací ve výuce a navrhování jejich zlepšujících alternativ – zkráceně alterací. Schopnost rozpoznávat kvalitu výukových situací, navrhovat jejich zlepšení a tyto návrhy zdůvodňovat patří k základní profesionální výbavě učitele a spoluurčuje hodnotu jeho činnosti ve výuce. V závěru kapitola je v obecných rysech popsána metodika rozvíjejících hospitací.
Anglicky
The third chapter deals with the developmental approach to observations in the context of action research. Special focus is placed on differentiating levels of quality of teaching/learning situations and suggesting ways of improvement - alterations, in short. The ability to recognize the quality of a teaching/learning situation, suggest ways of improvement and give reasons for these suggestions belongs to the professionalism of the teacher and, along with other factors, determines the quality of his/her teaching. Towards the end of the chapter we briefly describe the method of developmental observations.