D 2011

Schooltime Physical Activity in Lower Primary School Pupils

MUŽÍK, Vladislav a Petra VODÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Schooltime Physical Activity in Lower Primary School Pupils

Název česky

Sonda do školní pohybové aktivity dětí mladšího školního věku

Autoři

MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Petra VODÁKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1st. ed. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas, od s. 191-205, 15 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053636

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5524-7

Klíčová slova česky

pohybová aktivita; školní pohybová aktivita; děti mladšího školního věku; časový snímek dne

Klíčová slova anglicky

physical activity; school physical activity; lower primary school children; day time snapshot

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2015 22:26, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

The paper presents recent findings on children’s physical activity during the time they spent at school. The research was carried out in 2009. The research method involved a detailed school-day time snapshot, among others showing the volume of physical activity, the intensity of physical strain, and the range of school physical activities. 138 children aged 7–11 attending various Czech primary schools participated in the survey. The results suggest that most Czech schools do not take advantage of available opportunities supporting health and physical activity in children sufficiently. The findings can contribute to improving pupils’ school regimen and designing programmes promoting their healthy lifestyle.

Česky

Příspěvek přináší aktuální poznatky o pohybové aktivitě dětí při pobytu ve škole. Výzkum byl proveden v roce 2009. Výzkumnou metodou byl podrobný časový snímek všedního dne, zachycující mimo jiné objem pohybu, intenzitu fyzického zatížení a obsah školních pohybových aktivit. Výzkumným souborem bylo 135 dětí ve věku 7 až 11 let z různých základních škol České republiky. Na základě získaných výsledků lze usuzovat, že většina českých škol v dostatečné míře nevyužívá možnosti pro zdraví podporující pohybovou aktivitu dětí. Prezentované poznatky mohou být využity ke zlepšení školního režimu žáků a při tvorbě programů podporujících zdravý životní styl dětí.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století