D 2011

The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes

MUŽÍKOVÁ, Leona

Základní údaje

Originální název

The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes

Název česky

Význam metody modelování pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů

Autoři

MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1st. ed. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas, od s. 55-71, 17 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053638

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5524-7

Klíčová slova česky

výzkumná metoda modelování; konstitutivní model kurikula; realizovaný model kurikula; výchova ke zdraví; kurikulum výchovy ke zdraví; školní vzdělávací program

Klíčová slova anglicky

simulation research method; constitutive curriculum model; implemented curriculum model; health education; health education curriculum; school educational programmes

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2015 22:34, PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.

Anotace

V originále

The present curricular research shows that the implementation of the national projected curriculum form into projected curriculum forms at school level is possible only when simulation method is applied. The outcome of this process is a constitutive school curriculum which needs to be subsequently implemented into the implemented school curriculum model, securing a full compliance with all curricular requirements. The implementation of health education into school educational programmes currently involves many problem questions. This paper discusses how these questions can be categorised and solved by means of simulation method.

Česky

Současné výzkumy kurikula ukazují, že proces implementace projektové formy kurikula státní úrovně do projektové formy kurikula školní úrovně je systémově možný jen při uplatnění vědecké metody modelování. Výsledkem tohoto procesu je konstitutivní model kurikula školní úrovně, který je třeba následně implementovat do realizovaného modelu kurikula školní úrovně, a to při uplatnění všech kurikulárních požadavků. Implementace výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů je v současné době spojena s mnohými problémovými otázkami. Příspěvek ukazuje, jak je možné problémové otázky systémově uspořádat a řešit s využitím výzkumné metody modelování.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století