2011
The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes
MUŽÍKOVÁ, LeonaZákladní údaje
Originální název
The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes
Název česky
Význam metody modelování pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů
Autoři
MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1st. ed. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas, od s. 55-71, 17 s. 2011
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00053638
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5524-7
Klíčová slova česky
výzkumná metoda modelování; konstitutivní model kurikula; realizovaný model kurikula; výchova ke zdraví; kurikulum výchovy ke zdraví; školní vzdělávací program
Klíčová slova anglicky
simulation research method; constitutive curriculum model; implemented curriculum model; health education; health education curriculum; school educational programmes
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2015 22:34, PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
V originále
The present curricular research shows that the implementation of the national projected curriculum form into projected curriculum forms at school level is possible only when simulation method is applied. The outcome of this process is a constitutive school curriculum which needs to be subsequently implemented into the implemented school curriculum model, securing a full compliance with all curricular requirements. The implementation of health education into school educational programmes currently involves many problem questions. This paper discusses how these questions can be categorised and solved by means of simulation method.
Česky
Současné výzkumy kurikula ukazují, že proces implementace projektové formy kurikula státní úrovně do projektové formy kurikula školní úrovně je systémově možný jen při uplatnění vědecké metody modelování. Výsledkem tohoto procesu je konstitutivní model kurikula školní úrovně, který je třeba následně implementovat do realizovaného modelu kurikula školní úrovně, a to při uplatnění všech kurikulárních požadavků. Implementace výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů je v současné době spojena s mnohými problémovými otázkami. Příspěvek ukazuje, jak je možné problémové otázky systémově uspořádat a řešit s využitím výzkumné metody modelování.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|