MUŽÍKOVÁ, Leona. The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes. In Řehulka, Evžen (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1st. ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 55-71. ISBN 978-80-210-5524-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The Importance of Simulation Research Method for Implementing Health Education into School Educational Programmes
Name in Czech Význam metody modelování pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů
Authors MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1st. ed. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas, p. 55-71, 17 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00053638
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5524-7
Keywords (in Czech) výzkumná metoda modelování; konstitutivní model kurikula; realizovaný model kurikula; výchova ke zdraví; kurikulum výchovy ke zdraví; školní vzdělávací program
Keywords in English simulation research method; constitutive curriculum model; implemented curriculum model; health education; health education curriculum; school educational programmes
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D., učo 45625. Changed: 18/2/2015 22:34.
Abstract
The present curricular research shows that the implementation of the national projected curriculum form into projected curriculum forms at school level is possible only when simulation method is applied. The outcome of this process is a constitutive school curriculum which needs to be subsequently implemented into the implemented school curriculum model, securing a full compliance with all curricular requirements. The implementation of health education into school educational programmes currently involves many problem questions. This paper discusses how these questions can be categorised and solved by means of simulation method.
Abstract (in Czech)
Současné výzkumy kurikula ukazují, že proces implementace projektové formy kurikula státní úrovně do projektové formy kurikula školní úrovně je systémově možný jen při uplatnění vědecké metody modelování. Výsledkem tohoto procesu je konstitutivní model kurikula školní úrovně, který je třeba následně implementovat do realizovaného modelu kurikula školní úrovně, a to při uplatnění všech kurikulárních požadavků. Implementace výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů je v současné době spojena s mnohými problémovými otázkami. Příspěvek ukazuje, jak je možné problémové otázky systémově uspořádat a řešit s využitím výzkumné metody modelování.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 22/7/2024 12:30