2011
Implementace konceptu EMEE do prostředí LMS Moodle
KOMENDA, MartinZákladní údaje
Originální název
Implementace konceptu EMEE do prostředí LMS Moodle
Název česky
Implementace konceptu EMEE do prostředí LMS Moodle
Název anglicky
EMEE implementation into LMS Moodle
Autoři
Vydání
MoodleMoot.cz, 2011
Další údaje
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-248-2496-3
Klíčová slova česky
e-learning, datový model, analýza dat, vzdělávání, Moodle
Klíčová slova anglicky
e-learning, data model, data analysis, education, Moodle
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 23. 10. 2011 21:12, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA
Anotace
V originále
Koncept EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) označuje princip efektivních sledovacích mechanismů a následného vyhodnocení vzdělávacího procesu. EMME byl navržen tak, aby umožnil popsat chování studenta v průběhu výukového období z pohledu studijních aktivit (stažení výukového objektu, aktivita v diskusním fóru, výsledek průběžného testu a závěrečné zkoušky a jiné). Veškerá takto nasbíraná data mohou mít nesmírně cennou hodnotu pro pedagoga, který může na základě podložených výstupů zoptimalizovat své výukové metody a celkově zefektivnit vzdělávání na vysokých školách. Je však nutné zvolit vhodnou technologii zachycující výše zmíněný průběh výukového cyklu – nejčastěji patrně jednoho semestrálního cyklu a na základě aplikace vybraných analytických a statistických metod dostupná data nejen zpracovat, ale také přehledně zpřístupnit vyučujícím. Vzhledem ke své rozšířenosti a podpoře zainteresované komunity se jako vhodné prostředí pro integraci EMEE jeví systém Moodle. Detailní rozbor připraveného modelu EMEE a jeho implementace právě do systému pro správu výuky Moodle bude obsahem samotného příspěvku.