a 2011

Implementace konceptu EMEE do prostředí LMS Moodle

KOMENDA, Martin

Základní údaje

Originální název

Implementace konceptu EMEE do prostředí LMS Moodle

Název česky

Implementace konceptu EMEE do prostředí LMS Moodle

Název anglicky

EMEE implementation into LMS Moodle

Autoři

Vydání

MoodleMoot.cz, 2011

Další údaje

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-248-2496-3

Klíčová slova česky

e-learning, datový model, analýza dat, vzdělávání, Moodle

Klíčová slova anglicky

e-learning, data model, data analysis, education, Moodle

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 23. 10. 2011 21:12, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

Koncept EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) označuje princip efektivních sledovacích mechanismů a následného vyhodnocení vzdělávacího procesu. EMME byl navržen tak, aby umožnil popsat chování studenta v průběhu výukového období z pohledu studijních aktivit (stažení výukového objektu, aktivita v diskusním fóru, výsledek průběžného testu a závěrečné zkoušky a jiné). Veškerá takto nasbíraná data mohou mít nesmírně cennou hodnotu pro pedagoga, který může na základě podložených výstupů zoptimalizovat své výukové metody a celkově zefektivnit vzdělávání na vysokých školách. Je však nutné zvolit vhodnou technologii zachycující výše zmíněný průběh výukového cyklu – nejčastěji patrně jednoho semestrálního cyklu a na základě aplikace vybraných analytických a statistických metod dostupná data nejen zpracovat, ale také přehledně zpřístupnit vyučujícím. Vzhledem ke své rozšířenosti a podpoře zainteresované komunity se jako vhodné prostředí pro integraci EMEE jeví systém Moodle. Detailní rozbor připraveného modelu EMEE a jeho implementace právě do systému pro správu výuky Moodle bude obsahem samotného příspěvku.