PROKOPOVÁ, Alice. Osobnost učitele – některé psychodynamické souvislosti. In Sapere Aude 2011 - Evropské a české vzdělávání. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, s. 625-632. ISBN 978-80-904877-2-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnost učitele – některé psychodynamické souvislosti
Název česky Osobnost učitele – některé psychodynamické souvislosti
Název anglicky TEACHER PERSONALITY – SELECTED PSYCHODYNAMIC ASPECTS
Autoři PROKOPOVÁ, Alice (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové, Sapere Aude 2011 - Evropské a české vzdělávání, od s. 625-632, 8 s. 2011.
Nakladatel MAGNANIMITAS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053658
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904877-2-7
Klíčová slova česky pomáhající profese; sebereflexe; osobnostní zralost; autoritářství; sociální zkušenost
Klíčová slova anglicky helping profession; self-reflexion; personality maturity; authoritarianism; social experience
Změnil Změnila: RNDr. Mgr. Alice Prokopová, Ph.D., učo 1247. Změněno: 1. 2. 2012 21:17.
Anotace
Příspěvek se zabývá výzkumem osobnostního rozměru pedagogické profese. Uvádíme některé souvislosti specifických psychických úskalí tohoto povolání. Teoretický rámec tvoří psychodynamické pojetí osobnosti. Klíčovým momentem se v tomto kontextu jeví prohloubení sebereflexe, významným momentem je veškerá sociální zkušenost studentů učitelství, kterou získají během své pregraduální přípravy. Příspěvek uzavírají autentické reflexe studentů po absolvování sebezkušenostních skupin; jsou to momenty, které studenti považovali za subjektivně významné. Tyto reflexe jsou ilustrací konkrétních změn ve smyslu emoční korektivní zkušenosti.
Anotace anglicky
This is a contribution on research personality aspects of pedagogical profession. Some specific psychological risks of this profession are considered. Theoretical framework is based on psychodynamic conception of personality. The key aspects are a deep self-reflection and social experience of pedagogy students, gained during their pregradual preparation. Authentic students reflexions after self-experience group – the subjectively important moments - are included. These reflection illustrate specific changes within the corrective emotional experience.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 19. 5. 2024 00:11