PROCHÁZKOVÁ, Lenka a Marta NĚMEČKOVÁ. KNOWLEDGE, ATTITUDES AND AWARENESS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS ABOUT PHENOMENON OF MENTAL ANOREXIA AND MENTAL BULIMIA. In Řehulka, Evžen (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 167-175. ISBN 978-80-210-5524-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název KNOWLEDGE, ATTITUDES AND AWARENESS OF SECONDARY SCHOOL STUDENTS ABOUT PHENOMENON OF MENTAL ANOREXIA AND MENTAL BULIMIA
Název česky Znalosti, postoje a informovanost středoškolských studentů o fenoménu mentální anorexie a mentální bulimie
Autoři PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) a Marta NĚMEČKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas, od s. 167-175, 9 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00053688
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5524-7
Klíčová slova česky poruchy příjmu potravy; mentální anorexie; mentální bulimie; dotazník;
Klíčová slova anglicky food intake disorders; mental anorexia; mental bulimia; questionnaire;
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Změněno: 3. 3. 2013 14:17.
Anotace
Eating disorders is the summary designation of one of the most frequent and serious psychosomatic diseases of mainly young girls with serious consequences for physical, psychic and social quality of health. This paper describes the level of awareness of the secondary school students in Tábor concerning the issue of the eating disorders established through the anonymous questionnaire investigation extended by the structured interview. Objective of the research survey was inter alia to evaluate answers to the questions, whether or not the students are informed at schools about theeating disorders, whether or not are they satisfied with their appearance, whether or not do they have any experience of the slimming diets, etc. The research also accommodated establishment of knowledge, comparison of knowledge and attitudes by sex as well as mapping of the information needs of secondary school students in the field of continuing/further education.
Anotace česky
Poruchy příjmu potravy je souhrnné označení pro jedno z nejčastějších a nejzávažnějších psychosomatických onemocnění zejména mladých dívek s těžkými důsledky na fyzickou, psychickou i sociální kvalitu zdraví. Mentální anorexie a mentální bulimie, které tvoří nejzřetelnější vymezení poruch příjmu potravy, se projevují základními symptomy, které mají logický vývoj, biologický, sociální a osobní význam. Pro mentální anorexii je charakteristické záměrné snižování tělesné hmotnosti, kdežto mentální bulimie je porucha, kterou především charakterizují opakující se záchvaty přejídání, spojené s přehnanou kontrolou tělesné hmotnosti. Příspěvek popisuje úroveň informovanosti studentů středních škol v Táboře o problematice poruch příjmu potravy, jež byla zjišťována anonymním dotazníkovým šetřením doplněným o strukturované interview. Cílem výzkumného šetření bylo mimo jiné vyhodnotit odpovědi na otázky, jsou-li studenti ve školách informováni o poruchách příjmu potravy, zda jsou spokojeni se svým vzhledem, mají-li zkušenosti s dietou za účelem snížení tělesné váhy, atd. Součástí výzkumu bylo zjištění vědomostí, srovnání znalostí a postojů dle pohlaví studentů, ale také zmapování informačních potřeb studentů a středních škol v oblasti dalšího vzdělávání.
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 06:07