D 2011

The Political Role of Czech Theatre in November 1989 and the Post-November Period

MUSILOVÁ, Martina

Základní údaje

Originální název

The Political Role of Czech Theatre in November 1989 and the Post-November Period

Autoři

MUSILOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Budapest, Theatre After the Change And What Was There Before and After? od s. 38 - 44, 7 s. 2011

Nakladatel

Creativ Média Literary Agency and Cultural Servicies P.C.

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Umění, architektura, kulturní dědictví

Stát vydavatele

Maďarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00053693

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-963-08-1971-8

Klíčová slova anglicky

theatre politics

Štítky

Změněno: 31. 3. 2012 13:51, doc. Mgr. Martina Musilová, Ph.D.

Anotace

V originále

After the occupation in 1968, the representatives of alternative theatres felt the disintegration and collapse of all Czech society. They looked for a new basement that would make possible to create a new community – parallel polis. These tendencies had culminated in the period of perestrojka and glasnosť, and later during the November days of 1989, when the principles built in the parallel polis had spread to all Czech society thanks to the theatres. In post-November time the new social-political content didn’t find its new form. Czech theatres rejected social-political function of the theatre and for long ten years they stayed off this kind of themes.