2011
The Political Role of Czech Theatre in November 1989 and the Post-November Period
MUSILOVÁ, MartinaZákladní údaje
Originální název
The Political Role of Czech Theatre in November 1989 and the Post-November Period
Autoři
MUSILOVÁ, Martina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Budapest, Theatre After the Change And What Was There Before and After? od s. 38 - 44, 7 s. 2011
Nakladatel
Creativ Média Literary Agency and Cultural Servicies P.C.
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele
Maďarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00053693
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-963-08-1971-8
Klíčová slova anglicky
theatre politics
Štítky
Změněno: 31. 3. 2012 13:51, doc. Mgr. Martina Musilová, Ph.D.
Anotace
V originále
After the occupation in 1968, the representatives of alternative theatres felt the disintegration and collapse of all Czech society. They looked for a new basement that would make possible to create a new community – parallel polis. These tendencies had culminated in the period of perestrojka and glasnosť, and later during the November days of 1989, when the principles built in the parallel polis had spread to all Czech society thanks to the theatres. In post-November time the new social-political content didn’t find its new form. Czech theatres rejected social-political function of the theatre and for long ten years they stayed off this kind of themes.