p 2011

Causal and contrastive discourse markers as used by Czech and German students of English in the genre of diploma theses

POVOLNÁ, Renata

Základní údaje

Originální název

Causal and contrastive discourse markers as used by Czech and German students of English in the genre of diploma theses

Název česky

Příčinné a kontrastivní diskurzní ukazatele v diplomových pracích českých a německých studentů

Vydání

Research project workshop: In Search of the Interpersonal Aspects of Academic and Mass Media Discourse, 2011

Další údaje

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

causal and contrastive discourse markers, coherence relations, hypotactic and paratactic relations, diploma theses

Klíčová slova anglicky

příčinné a kontrastivní ukazatele, vztahy koherence, hypotaktické a parataktické vztahy, diplomové práce
Změněno: 28. 10. 2011 09:31, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.

Anotace

V originále

The lecturer introduces results of her investigation into a corpus of diploma theses written by Czech and German students of English with the aim of finding out whether the use of causal and contrastive discourse markers by novice non-native speakers differs from the writing habits of experienced native speakers of English when building coherence relations in the genre of diploma theses. In addition, she discusses differences in the preferences of novice writers from different discourse communities, i.e. Czech Republic and Germany, while aiming to identify problems students face when producing texts in academic settings.