POVOLNÁ, Renata. Causal and contrastive discourse markers as used by Czech and German students of English in the genre of diploma theses. In Research project workshop: In Search of the Interpersonal Aspects of Academic and Mass Media Discourse. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Causal and contrastive discourse markers as used by Czech and German students of English in the genre of diploma theses
Název česky Příčinné a kontrastivní diskurzní ukazatele v diplomových pracích českých a německých studentů
Autoři POVOLNÁ, Renata.
Vydání Research project workshop: In Search of the Interpersonal Aspects of Academic and Mass Media Discourse, 2011.
Další údaje
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky causal and contrastive discourse markers, coherence relations, hypotactic and paratactic relations, diploma theses
Klíčová slova anglicky příčinné a kontrastivní ukazatele, vztahy koherence, hypotaktické a parataktické vztahy, diplomové práce
Změnil Změnila: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Změněno: 28. 10. 2011 09:31.
Anotace
The lecturer introduces results of her investigation into a corpus of diploma theses written by Czech and German students of English with the aim of finding out whether the use of causal and contrastive discourse markers by novice non-native speakers differs from the writing habits of experienced native speakers of English when building coherence relations in the genre of diploma theses. In addition, she discusses differences in the preferences of novice writers from different discourse communities, i.e. Czech Republic and Germany, while aiming to identify problems students face when producing texts in academic settings.
VytisknoutZobrazeno: 18. 8. 2024 04:27