2011
Causal and contrastive discourse markers as used by Czech and German students of English in the genre of diploma theses
POVOLNÁ, RenataZákladní údaje
Originální název
Causal and contrastive discourse markers as used by Czech and German students of English in the genre of diploma theses
Název česky
Příčinné a kontrastivní diskurzní ukazatele v diplomových pracích českých a německých studentů
Autoři
Vydání
Research project workshop: In Search of the Interpersonal Aspects of Academic and Mass Media Discourse, 2011
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
causal and contrastive discourse markers, coherence relations, hypotactic and paratactic relations, diploma theses
Klíčová slova anglicky
příčinné a kontrastivní ukazatele, vztahy koherence, hypotaktické a parataktické vztahy, diplomové práce
Změněno: 28. 10. 2011 09:31, doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D.
Anotace
V originále
The lecturer introduces results of her investigation into a corpus of diploma theses written by Czech and German students of English with the aim of finding out whether the use of causal and contrastive discourse markers by novice non-native speakers differs from the writing habits of experienced native speakers of English when building coherence relations in the genre of diploma theses. In addition, she discusses differences in the preferences of novice writers from different discourse communities, i.e. Czech Republic and Germany, while aiming to identify problems students face when producing texts in academic settings.