STŘELEC, Stanislav a Jana KRÁTKÁ. Rozdíly v možnostech ovlivňování zdravého vývoje žáků třídními učiteli na základní a střední škole. In 7. konference s mezinárodní účastí Škola a zdraví. 2011. ISBN 978-80-210-5532-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozdíly v možnostech ovlivňování zdravého vývoje žáků třídními učiteli na základní a střední škole
Název česky Rozdíly v možnostech ovlivňování zdravého vývoje žáků třídními učiteli na základní a střední škole
Název anglicky Differences in the intervention possibilities of health pupils development by means of class teacher at elementary and middle school
Autoři STŘELEC, Stanislav a Jana KRÁTKÁ.
Vydání 7. konference s mezinárodní účastí Škola a zdraví, 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5532-2
Klíčová slova česky třídní učitel; žák; podpora zdraví; základní škola; střední škola; výchovné činnosti; specifické podmínky
Klíčová slova anglicky class teacher, pupil, health support, elementary school, middle school, educational activities, specific conditions
Změnil Změnila: Mgr. Jana Krátká, Ph.D., učo 42028. Změněno: 2. 11. 2011 11:52.
Anotace
Příspěvek posuzuje poznatky z výzkumných sond k jednomu z dílčích témat, které je součástí výzkumného záměru PdF MU Brno MSM002162421 Škola a zdraví pro 21. století. Studie navazuje na výzkumná zjištění publikovaná v období 2007 – 2009. V příspěvku jsou srovnávány podmínky ovlivňující práci třídních učitelů na obou stupních školního vzdělávání v České republice a názory respondentů – třídních učitelů na možnosti podpory zdraví žáků, které jim jejich funkce poskytuje. Příspěvek obsahuje konkrétní údaje, které nás opravňují ke konstatování, že činnosti třídního učitele mají na každém stupni školního vzdělávání nejen své opodstatnění, ale také zvláštnosti vyplývající z pedagogicko-psychologických charakteristik žáka určitého věku a úrovně jeho individuální psychické, fyzické a sociální zralosti. Výsledky výzkumných sond podporují tezi, že postavení (funkce) třídního učitele nebude v rámci proměn českého školství ztrácet na významu, ale naopak, význam tohoto výchovného činitele bude posilován spolu s realizací kvalitativních změn v činnostech škol.
Anotace anglicky
This paper sums up the research knowledge, concerning partial theme of the research project of Faculty of Education, Masaryk University in Brno School and Health for the 21 Century. This study is a continuation of publications within the years 2007-2009. In this article are compared conditions for work of class teachers and their possibilities for the pupils health subventions at elementary schools in the Czech Republic and opinions of the respondents – class teachers. The article presents concrete indications, which let us make a statement, that class teachers activities have theirs foundations at any school education degree and specialties, which result from educational and psychological qualities of pupil at the certain age and level of his individual psychic, physic and social maturity. The research results support the thesis, that status of class teacher in the changes of Czech educational system will not loose its importance, but on the contrary, the importance of this educational agent will be strengthened together with realization of qualitative changes in the school activities.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 13. 7. 2024 16:08