2011
K postavení třídního učitele v současné české škole
STŘELEC, Stanislav, Jana KRÁTKÁ a Evžen ŘEHULKAZákladní údaje
Originální název
K postavení třídního učitele v současné české škole
Název anglicky
The class teacher’s status in the current Czech school
Autoři
STŘELEC, Stanislav, Jana KRÁTKÁ a Evžen ŘEHULKA
Vydání
19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
třídní učitel; závažnost funkce; výzkum; základní škola; střední škola
Klíčová slova anglicky
class teacher; importance of the role; research; elementary school; middle school
Změněno: 11. 3. 2012 16:18, Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
V originále
Příspěvek obsahuje dílčí výsledky z výzkumného šetření, které je součástí jednoho z témat výzkumného záměru PdF MU Brno MSM0021622421 Škola a zdraví pro 21. století - „Třídní učitel-činitel ovlivňující zdraví svých žáků“. Stať přináší údaje o tom, jak je reflektována závažnost funkce třídního učitele na jednotlivých stupních školního vzdělávání třídními učiteli, žáky, vedením školy a rodiči žáků. Z našich zjištění vyplývá, že třídní učitelé mají nezastupitelné místo ve výchovném dění školy a vedou k předpokladu, že postavení (funkce) třídního učitele nebude v rámci proměn českého školství ztrácet na významu.
Anglicky
This paper sums up the research knowledge, concerning partial theme of the research project of Faculty of Education, Masaryk University in Brno School and Health for the 21 Century – “Class teacher as an influencing factor of pupils’ health”. This paper sums up information concerning the fact, how is the relevancy of the function of the class teacher reflected at different schools by their teachers, pupils, directors and pupils’ parents. From our dates result that the role of class teacher in the educational school process is irreplaceable and we can suppose that the function of class teacher will not lose its importance either in the future changing school system.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|