D 2011

Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English

JANÍK, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Enhancing Intercultural Awareness of Teachers of English

Název česky

Prohlubování interkulturního uvědomění učitelů angličtiny

Autoři

JANÍK, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, Identity in Intercultural Communication: Slovak Studies in English III, od s. 202-212, 11 s. 2011

Nakladatel

Department of British and American Studies, Faculty of Arts, Comenius University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053791

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-8106-047-2

Klíčová slova česky

etnikum; interkulturní uvědomění; kulturní různorodost; lingvistická různorodost; národní identita

Klíčová slova anglicky

cultural diversity; ethnicity; intercultural awareness; linguistic diversity; national identity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 2. 2012 15:41, Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

This journal article presents the main objectives of the course of Cultural Studies for Teachers of English. The objectives are outputs of a research into study of culture in relation to English teaching. The course emphasizes cultural and linguistic diversity and underlines as erroneous the idea of uniformity of English language and cultural homogeneity of its users. Apart from the issues and questions who is the native speaker in todays global and multicultural world and how an Afroamerican dialect differs from the standard form of American English, students learn to analyse the influence of national, ethnic, and cultural identity on styles of communication and learning strategies. The aim is to enhance students intercultural awareness and improve their cultural-communicative competence in use of English in intercultural settings.

Česky

Článek prezentuje cíle výuky v předmětu Kulturních studií pro učitele angličtiny. Tyto cile vznikly v ramci vyzkumu vztahu mezi kulturnimi studiemi a vyukou anglickeho jazyka. Předmět přináší budoucím angličtinářům poznatky o kulturní a lingvistické různorodosti anglicky mluvících zemích a upozorňuje na chybnou představu o uniformitě anglického jazyka a kulturní homogenitě jeho uživatelů. Vedle otázek a problémů, kdo je rodilým mluvčím v dnešním multikulturním a globálním světě a jak se afromaerický dialekt liší od standardní americké angličtiny, studenti například analyzují, jak národní, etnické a kulturní identity ovlivňují styly komunikace a strategie učení. Cílem je prohlubovat interkulturní uvědomění studentů a posilovat jejich kulturně jazykové dovednosti pro užívání angličtiny v interkulturním prostředí.