D 2011

Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR

SUCHÁNEK, Petr, Jiří ŠPALEK a Milan SEDLÁČEK

Základní údaje

Originální název

Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR

Název česky

Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR

Název anglicky

Quality and its influence on the efficiency of the Czech enterprises

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří ŠPALEK (203 Česká republika, domácí) a Milan SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Ekonomika a management, od s. 125-131, 7 s. 2011

Nakladatel

MU ESF

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14560/11:00053834

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-210-5596-4

Klíčová slova česky

Kvalita; výkonnost; finanční analýza; shluková analýza

Klíčová slova anglicky

Quality; efficiency; financial analysis; cluster analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2013 15:42, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.

Anotace

V originále

Předmětem článku je analýza vlivu kvality na výkonnost podniku. Jde přitom o objasnění vztahu kvality a výkonnosti z pohledu podnik a zjištění, které faktory ovlivňují kvalitu a jak ovlivňují výkonnost podniků. Cílem práce je analyzovat vliv kvality na výkonnost českých podniků. Článek vychází z tvrzení, že kvalita je jedním z faktorů, které podmiňují výkonnost v podniku, a z tvrzení, že míra kvality je dána mírou spokojenosti zákazníka.

Anglicky

The paper deals with defining and measuring the influence of quality on the efficiency of the Czech enterprises. The analysis aims to explain the relationship between quality and efficiency, particularly from enterprise’s point of view. On the basis of empirical survey we analyze attitudes of selected Czech enterprises towards the quality. The paper starts from the fact that quality is one of key elements of company efficiency. To measure the quality we presume that the degree of quality can be derived from customer’s satisfaction.