2011
Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR
SUCHÁNEK, Petr, Jiří ŠPALEK a Milan SEDLÁČEKZákladní údaje
Originální název
Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR
Název česky
Vliv kvality na výkonnost podniků v ČR
Název anglicky
Quality and its influence on the efficiency of the Czech enterprises
Autoři
SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří ŠPALEK (203 Česká republika, domácí) a Milan SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Ekonomika a management, od s. 125-131, 7 s. 2011
Nakladatel
MU ESF
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14560/11:00053834
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-5596-4
Klíčová slova česky
Kvalita; výkonnost; finanční analýza; shluková analýza
Klíčová slova anglicky
Quality; efficiency; financial analysis; cluster analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 19. 3. 2013 15:42, doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D.
V originále
Předmětem článku je analýza vlivu kvality na výkonnost podniku. Jde přitom o objasnění vztahu kvality a výkonnosti z pohledu podnik a zjištění, které faktory ovlivňují kvalitu a jak ovlivňují výkonnost podniků. Cílem práce je analyzovat vliv kvality na výkonnost českých podniků. Článek vychází z tvrzení, že kvalita je jedním z faktorů, které podmiňují výkonnost v podniku, a z tvrzení, že míra kvality je dána mírou spokojenosti zákazníka.
Anglicky
The paper deals with defining and measuring the influence of quality on the efficiency of the Czech enterprises. The analysis aims to explain the relationship between quality and efficiency, particularly from enterprise’s point of view. On the basis of empirical survey we analyze attitudes of selected Czech enterprises towards the quality. The paper starts from the fact that quality is one of key elements of company efficiency. To measure the quality we presume that the degree of quality can be derived from customer’s satisfaction.