k 2011

ICT v českých základních školách – ohlédnutí za vývojem v poslední dekádě

ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Hana ZUKALOVÁ

Základní údaje

Originální název

ICT v českých základních školách – ohlédnutí za vývojem v poslední dekádě

Název anglicky

ICT in Czech basic schools - a history of the last decade

Autoři

ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Hana ZUKALOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Škola - statický element v sociálnej dynamike, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00050134

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

ICT; Česká republika; Slovensko; školy; učitelé; výuka; výzkum

Klíčová slova anglicky

ICT; Czech republic; Slovakia; schools; teachers; teaching; research

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 28. 3. 2012 10:59, Mgr. Petra Georgala

Anotace

V originále

Pro začleňování ICT do vzdělávání v České republice byl velmi významný rok 2001, kdy byla zahájena Státní informační politika ve vzdělávání, která nastartovala masovou informatizaci českých škol. Deset let je v oblasti začleňování ICT do vzdělávání poměrně dlouhá doba a je namístě se ptát, jaká je vlastně v současné době situace v základních školách ve vybavení a využívání ICT. Příspěvek se zaměří na to, co říkají kvantitativní data o ICT v základních školách v ČR. Výsledky totiž naznačují, že díky Státní informační politice ve vzdělávání se podařilo vybavit školy prostředky ICT. Dále se ukazuje, že sice byla velká část učitelů proškolena v práci s ICT, ale jen poměrně malá část jich byla vzdělávána v didaktickém využití moderních technologií. Proto je zajímavé sledovat, zda a jak učitelé využívají ICT přímo ve výuce. Česká strategie je rovněž srovnávána se slovenskou strategií.

Anglicky

The year 2001 was a landmark in ICT integration into education in the Czech Republic due to the launching of the State Policy for Information in Education with its two principal strategic focuses. The paper focuses on the situation in ICT availability in Czech basic schools (availability of ICT infrastructure, up-to-dateness of PCs etc.), on Czech teachers’ ICT skills and their didactic skills concerning ICT use. Another, rather specific question concerns PC rooms and their role in ICT use in education.

Návaznosti

GA406/06/1022, projekt VaV
Název: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Grantová agentura ČR, Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
GD406/09/H040, projekt VaV
Název: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování

Přiložené soubory

prezentace_Jasna_9.10..ppt
Požádat o autorskou verzi souboru