2011
ICT v českých základních školách – ohlédnutí za vývojem v poslední dekádě
ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ a Hana ZUKALOVÁZákladní údaje
Originální název
ICT v českých základních školách – ohlédnutí za vývojem v poslední dekádě
Název anglicky
ICT in Czech basic schools - a history of the last decade
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Michal ŠIMÁNĚ (203 Česká republika, domácí) a Hana ZUKALOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Škola - statický element v sociálnej dynamike, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050134
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
ICT; Česká republika; Slovensko; školy; učitelé; výuka; výzkum
Klíčová slova anglicky
ICT; Czech republic; Slovakia; schools; teachers; teaching; research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 28. 3. 2012 10:59, Mgr. Petra Georgala
V originále
Pro začleňování ICT do vzdělávání v České republice byl velmi významný rok 2001, kdy byla zahájena Státní informační politika ve vzdělávání, která nastartovala masovou informatizaci českých škol. Deset let je v oblasti začleňování ICT do vzdělávání poměrně dlouhá doba a je namístě se ptát, jaká je vlastně v současné době situace v základních školách ve vybavení a využívání ICT. Příspěvek se zaměří na to, co říkají kvantitativní data o ICT v základních školách v ČR. Výsledky totiž naznačují, že díky Státní informační politice ve vzdělávání se podařilo vybavit školy prostředky ICT. Dále se ukazuje, že sice byla velká část učitelů proškolena v práci s ICT, ale jen poměrně malá část jich byla vzdělávána v didaktickém využití moderních technologií. Proto je zajímavé sledovat, zda a jak učitelé využívají ICT přímo ve výuce. Česká strategie je rovněž srovnávána se slovenskou strategií.
Anglicky
The year 2001 was a landmark in ICT integration into education in the Czech Republic due to the launching of the State Policy for Information in Education with its two principal strategic focuses. The paper focuses on the situation in ICT availability in Czech basic schools (availability of ICT infrastructure, up-to-dateness of PCs etc.), on Czech teachers’ ICT skills and their didactic skills concerning ICT use. Another, rather specific question concerns PC rooms and their role in ICT use in education.
Návaznosti
GA406/06/1022, projekt VaV |
| ||
GD406/09/H040, projekt VaV |
|