ZOUNEK, Jiří. Učitel a realizace výuky. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel a realizace výuky
Název anglicky Teacher and the teaching management
Autoři ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/11:00050135
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky učitel škola výuka motivace řízení výuky autorita výukové metody výzkum
Klíčová slova anglicky teacher; school; teaching; motivation; authority; teaching; methods; research
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Změněno: 28. 3. 2012 13:38.
Anotace
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu Komunikace ve školní třídě (projekt je podporován Grantovou agenturou ČR, GA406/09/0752), v němž se snažíme popsat pedagogickou komunikaci na druhém stupni základních škol. V průběhu analýzy rozhovorů s učiteli se objevila rovněž témata, která vystihují učitelovo myšlení či pojetí výuky. V příspěvku se proto autor pokusí odpovědět na otázku: Jak reflektují učitelé svoji výuku? V příspěvku se přitom zaměří zejména na motivaci ve výuce, na způsoby řízení výuky, ale soustředím se rovněž na to, jak vnímají učitelé svoje žáky. V tomto příspěvku vychází autor primárně z rozhovorů s jednotlivými učiteli. Rozhovory byly přepsány a následně analyzovány v programu Atlas.ti. Na základě získaných výsledků je vysvětleno to, jak učitelé podněcují svoje žáky k práci, jak řídí činnosti žáků, jak vnímají roli pravidel ve výuce. Zaměřím se rovněž na to, jak učitelé vnímají svoje žáky a jaké externí vlivy působí na průběh výuky.
Anotace anglicky
The paper is an output of research project called Communication in the Classroom (Czech Science Foundation, GA406/09/0752). Based on the collected data, I point out how teachers subjectively perceive the processes of the classroom management, motivation or the determinants, which influnce the teacher’s choice of a teaching methods etc.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 01:24