2011
Učitel a realizace výuky
ZOUNEK, JiříZákladní údaje
Originální název
Učitel a realizace výuky
Název anglicky
Teacher and the teaching management
Autoři
ZOUNEK, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050135
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
učitel škola výuka motivace řízení výuky autorita výukové metody výzkum
Klíčová slova anglicky
teacher; school; teaching; motivation; authority; teaching; methods; research
Štítky
Změněno: 28. 3. 2012 13:38, Mgr. Petra Georgala
V originále
Příspěvek je výstupem výzkumného projektu Komunikace ve školní třídě (projekt je podporován Grantovou agenturou ČR, GA406/09/0752), v němž se snažíme popsat pedagogickou komunikaci na druhém stupni základních škol. V průběhu analýzy rozhovorů s učiteli se objevila rovněž témata, která vystihují učitelovo myšlení či pojetí výuky. V příspěvku se proto autor pokusí odpovědět na otázku: Jak reflektují učitelé svoji výuku? V příspěvku se přitom zaměří zejména na motivaci ve výuce, na způsoby řízení výuky, ale soustředím se rovněž na to, jak vnímají učitelé svoje žáky. V tomto příspěvku vychází autor primárně z rozhovorů s jednotlivými učiteli. Rozhovory byly přepsány a následně analyzovány v programu Atlas.ti. Na základě získaných výsledků je vysvětleno to, jak učitelé podněcují svoje žáky k práci, jak řídí činnosti žáků, jak vnímají roli pravidel ve výuce. Zaměřím se rovněž na to, jak učitelé vnímají svoje žáky a jaké externí vlivy působí na průběh výuky.
Anglicky
The paper is an output of research project called Communication in the Classroom (Czech Science Foundation, GA406/09/0752). Based on the collected data, I point out how teachers subjectively perceive the processes of the classroom management, motivation or the determinants, which influnce the teacher’s choice of a teaching methods etc.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|