Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{957303, author = {Škubalová, Tereza}, booktitle = {Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník anotací příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}, isbn = {978-80-210-5553-7}, title = {Analýza volných asociací na pojmy „problémový žák“ a „žák s problémem“.}, year = {2011} }
TY - CONF ID - 957303 AU - Škubalová, Tereza PY - 2011 TI - Analýza volných asociací na pojmy „problémový žák“ a „žák s problémem“. SN - 9788021055537 N2 - Poster se teoreticky věnuje pojmu „problémový žák“ a zabývá se jím jako součástí diskurzivně utvářené sociální reprezentace. Cílem výzkumu bylo zjistit, k jakým významovým posunům může docházet u asociací studujících učitelství v prvním ročníku k pojmu „problémového žáka“ a k externalizujícímu pojmu „žák s problémem“. Příspěvek diskutuje možnosti uplatnění systemického a narativního přístupu v uvažování o „žáku s problémem“. Plakátové sdělení představuje využití kvantitativních a kvalitativních postupů při analýze volných asociací (n = 772). Výsledky ukazují například, že „problémový žák“ je vnímán spíše jako intencionální aktivní činitel, jehož činnost je nežádoucí a zároveň naléhavě vztahována ke kompetencím učitele/ky. „Žák s problémem“ je zachycován v konotacích toho, jemuž se něco děje, či je zařazen do diagnostické kategorie. Na rozdíl od „problémového žáka“ podněcuje empatii a pátrání po vlivech, které by na něj mohly působit. Zároveň je mu však upírána aktivita a schopnost jednat. ER -
ŠKUBALOVÁ, Tereza. Analýza volných asociací na pojmy „problémový žák“ a „žák s problémem“. In \textit{Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník anotací příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.}. 2011. ISBN~978-80-210-5553-7.
|