SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ a Jindřiška SVOBODOVÁ. Integrovaná přírodověda 4 - Počasí a podnebí. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2011, 86 s. ISBN 978-80-210-5545-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Integrovaná přírodověda 4 - Počasí a podnebí
Název česky Integrovaná přírodověda 4 - Počasí a podnebí
Název anglicky Integrated Science 4 - Weather and Climat
Autoři SVATOŇOVÁ, Hana, Irena PLUCKOVÁ, Eduard HOFMANN, Jaromír KOLEJKA, Libor LNĚNIČKA, Darina MÍSAŘOVÁ, Vladislav NAVRÁTIL, Aleš RUDA, Boris RYCHNOVSKÝ a Jindřiška SVOBODOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 86 s. 2011.
Nakladatel MUNI Press
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5545-2
Klíčová slova česky počasí, podnebí, vlivy, integrovaná přírodověda
Klíčová slova anglicky weather, climat, influences, integrated natural science
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ing. Libor Lněnička, Ph.D., učo 272260. Změněno: 14. 3. 2012 20:29.
Anotace
Jedná se o odborný a syntetický text pro učitele na téma Počasí a podnebí. Autoři nahlíží na atmosféru jako složitý systém. I když je atmosféra tak relativně tenká ve srovnání s velikostí Země, odehrávají se v ní obdivuhodné jevy. Za letních rán a večerů dovede být voňavá a plná života, v zimě naopak nevlídná a mrazivá. Vytvářejí se v ní mraky, které přinášejí déšť, sníh a někdy i krupobití. Dovede rozbouřit hromy a metat blesky, vznikají v ní tornáda, schopná bořit domy, kácet stromy a potápět lodi. Chrání nás před dopady menších meteoriotů, zářením z kosmu a vyzařováním nadměrného množství tepla. V neposlední řadě nese výrazný vliv na rostliny a živočichy jak po fyziologické stránce, tak i z hlediska jejich rozšíření. Text je pojat integrovaně a kreativně s ohledem na rozvoj syntetického myšlení čtenáře. Každou podkapitolu uzavírají otázky k zamyšlení a tzv. námětovník s konkrétními odkazy na připravené metodické a pracovní listy. Podporou zavedení do praxe je i zpracovaná tabulka vztahu podkapitol k průřezovým tématům podle RVP.
Anotace anglicky
Teachers book encompasses scientific text focused on the Weather and Climat. The authors look at atmospher like complicted system. In atmosphere are under way admirable phenomena. Climat takes influence on plants and animals. The text is conceived globally and creatively with regard to development of synthetic thinking. Each chapter is enclosed by questions and links to the particular worksheets. The final table shows the relation of each charter to the cross-curricular subjects according to the Framework Educational Program and should be supportive for using of the teachers book in practice.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.10/01.0013, interní kód MUNázev: Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy (Akronym: Integrovaná přírodověda)
Investor: Jihomoravský kraj, Syntézou poznatků přírodních věd k rozvoji klíčových kompetencí učitelů s důrazem na realizaci kurikulární reformy, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:39