2011
Pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: An exploratory study
BULUT, Mehmet, Timothy TEO, Muhammet USAK, Harun YILMAZ, Mustafa AYDOGDU et. al.Základní údaje
Originální název
Pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: An exploratory study
Autoři
BULUT, Mehmet (792 Turecko), Timothy TEO (702 Singapur), Muhammet USAK (792 Turecko), Harun YILMAZ (792 Turecko), Mustafa AYDOGDU (792 Turecko) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí)
Vydání
Technics Technologies Education Management, 2011, 1840-1503
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Bosna a Hercegovina
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor
Impact factor: 0.351
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00053983
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000296416400020
Klíčová slova anglicky
self-efficacy; model; attitudes
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 13:49, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.
V originále
The purpose of this study is to examine the acceptance of technology among Turkish pre-service teachers using the TAM. A total of 773 pre-service teachers volunteered in this study. Analysis of covariance (ANCOVA) and Analysis of Variance (ANOVA) with age as covariate. The results of this study demonstrated that daily computer usage and computer ownership have direct effect on technology acceptance of pre-service teachers.
Česky
Cílem výzkumu je zjistit akceptaci technologií mezi budoucími učiteli z tureckých vysokých škol. Výzkumný vzorek byl tvořen 773 studenty. Jako analytické metody byly použity analýza rozptylu a analýza kovariance s věkem jako kovariátem. Výsledky studie poukazují na pozitivní vliv používaní počítače a jeho vlastnictví na akceptaci technologií.