J 2011

Pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: An exploratory study

BULUT, Mehmet, Timothy TEO, Muhammet USAK, Harun YILMAZ, Mustafa AYDOGDU et. al.

Základní údaje

Originální název

Pre-service teachers' technology acceptance in Turkey: An exploratory study

Autoři

BULUT, Mehmet (792 Turecko), Timothy TEO (702 Singapur), Muhammet USAK (792 Turecko), Harun YILMAZ (792 Turecko), Mustafa AYDOGDU (792 Turecko) a Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí)

Vydání

Technics Technologies Education Management, 2011, 1840-1503

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Bosna a Hercegovina

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.351

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00053983

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000296416400020

Klíčová slova anglicky

self-efficacy; model; attitudes

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2013 13:49, PaedDr. Milan Kubiatko, PhD.

Anotace

V originále

The purpose of this study is to examine the acceptance of technology among Turkish pre-service teachers using the TAM. A total of 773 pre-service teachers volunteered in this study. Analysis of covariance (ANCOVA) and Analysis of Variance (ANOVA) with age as covariate. The results of this study demonstrated that daily computer usage and computer ownership have direct effect on technology acceptance of pre-service teachers.

Česky

Cílem výzkumu je zjistit akceptaci technologií mezi budoucími učiteli z tureckých vysokých škol. Výzkumný vzorek byl tvořen 773 studenty. Jako analytické metody byly použity analýza rozptylu a analýza kovariance s věkem jako kovariátem. Výsledky studie poukazují na pozitivní vliv používaní počítače a jeho vlastnictví na akceptaci technologií.

Přiložené soubory

preservice_teachers_technology_acceptance_in_turkey_an_exploratory_study.pdf
Požádat o autorskou verzi souboru