2011
Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte
SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ a Egle HAVRDOVÁZákladní údaje
Originální název
Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte
Název anglicky
The Importance of Punctual Intervention in the Early Development of the Child
Autoři
SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ a Egle HAVRDOVÁ
Vydání
1. vyd. Praha, 147 s. 2011
Nakladatel
Centrum pro veřejnou politiku
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-260-0641-1
Klíčová slova česky
včasná péče; mateřská škola; spolupráce s rodinou.
Klíčová slova anglicky
early intervention; kindergarten; cooperation with the family.
Změněno: 21. 3. 2012 13:53, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace se pokouší popsat hlavní zásady včasné péče a důležité aspekty, které by mohly přispět k její vyšší účinnosti. První část publikace se zabývá problematikou realizace včasné péče v České republice. Dále se věnuje významu včasné intervence v raném vývoji dítěte, na kterou kladou důraz četné výzkumy v zahraničí. Prezentuje příklady úspěšných programů, které popisují inkluzivní aktivity pro předškolní děti, stejně jako rady, jak podpořit socioemoční vývoj v raném věku v souladu s dlouhodobými zkušenostmi amerického programu. Zabývá se také kompetencemi učitele mateřské školy nutnými pro úspěšnou včasnou intervenci.
Anglicky
The publication tries to describe the main principles of timely nurture and important aspects, which could contribute to its higher effectiveness. The first part deals with the problem of realization of the timely nurture in the Czech Republic. Further it deals with the relevance of the timely intervention in the early development of child, which is stressed by the numerous researches in foreign countries. It presents examples of the successful programs which describe inclusion activities for the pre-primary children and the suggestions how to support the socio-emotional development in early age in concord with long-term experiences of the American program. It deals also with the competences of the kindergarten's teacher which are necessary for successful intervention.