c 2011

Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte

SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ a Egle HAVRDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte

Název anglicky

The Importance of Punctual Intervention in the Early Development of the Child

Autoři

SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ a Egle HAVRDOVÁ

Vydání

1. vyd. Praha, 147 s. 2011

Nakladatel

Centrum pro veřejnou politiku

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-260-0641-1

Klíčová slova česky

včasná péče; mateřská škola; spolupráce s rodinou.

Klíčová slova anglicky

early intervention; kindergarten; cooperation with the family.
Změněno: 21. 3. 2012 13:53, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace se pokouší popsat hlavní zásady včasné péče a důležité aspekty, které by mohly přispět k její vyšší účinnosti. První část publikace se zabývá problematikou realizace včasné péče v České republice. Dále se věnuje významu včasné intervence v raném vývoji dítěte, na kterou kladou důraz četné výzkumy v zahraničí. Prezentuje příklady úspěšných programů, které popisují inkluzivní aktivity pro předškolní děti, stejně jako rady, jak podpořit socioemoční vývoj v raném věku v souladu s dlouhodobými zkušenostmi amerického programu. Zabývá se také kompetencemi učitele mateřské školy nutnými pro úspěšnou včasnou intervenci.

Anglicky

The publication tries to describe the main principles of timely nurture and important aspects, which could contribute to its higher effectiveness. The first part deals with the problem of realization of the timely nurture in the Czech Republic. Further it deals with the relevance of the timely intervention in the early development of child, which is stressed by the numerous researches in foreign countries. It presents examples of the successful programs which describe inclusion activities for the pre-primary children and the suggestions how to support the socio-emotional development in early age in concord with long-term experiences of the American program. It deals also with the competences of the kindergarten's teacher which are necessary for successful intervention.