Klima školy jako dialog: evaluační nástroje pro zjišťování aspektů klimatu školy
MAREŠ, Jan and Stanislav MICHEK. Klima školy jako dialog: evaluační nástroje pro zjišťování aspektů klimatu školy (School climate as a dialogue: Evaluation tools for identifying aspects of school climate). In konference Personální podmínky školy ve vztahu k inkluzi. Brno. 2011. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Klima školy jako dialog: evaluační nástroje pro zjišťování aspektů klimatu školy |
Name (in English) | School climate as a dialogue: Evaluation tools for identifying aspects of school climate |
Authors | MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Stanislav MICHEK (203 Czech Republic). |
Edition | konference Personální podmínky školy ve vztahu k inkluzi. Brno. 2011. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Requested lectures |
Field of Study | 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14230/11:00054138 |
Organization unit | Faculty of Social Studies |
Keywords (in Czech) | klima školy; diagnostika klimatu školy; autoevaluační nástroje |
Keywords in English | school climate; school climate assessment; self-evaluation tools |
Changed by | Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 29/11/2011 14:29. |
Abstract |
---|
Příspěvek shrnuje zkušenosti s výzkumným ověřováním a standardizací autoevaluačních nástrojů mapujících klima školy. Shrnuje celý proces od zahájení dialogu uvnitř školy (vč. metod jeho facilitace) a hledání potencionálně problémových oblastí; vlastní diagnostiku klimatu školy či jeho částí i způsoby práce s výsledky autoevaluačních nástrojů dostupných on-line na příkladu konkrétních autoevaluačních nástrojů vzniklých např. v projektu "Cesta ke kvalitě" http://www.evaluacninastroje.cz/ |
Abstract (in English) |
---|
This paper summarizes research experience with validation standardization tools for self-evaluation and mapping of the school climate. It summarizes the whole process of starting a dialogue within the school (including methods of dialogue facilitation) and search for potential problem areas, self-diagnostics on school climate and its parts as well as ways to work with the results of self-evaluation tools available online on the specific example of self-evaluation tools such as created in the project "the road to quality "http://www.evaluacninastroje.cz/ |
Links | |
---|---|
MSM0021622406, plan (intention) | Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society |
PrintDisplayed: 14/10/2024 16:39