u 2012

Internetová prezentace školy. Posuzovací arch.

LUKAS, Josef and Jan MAREŠ

Basic information

Original name

Internetová prezentace školy. Posuzovací arch.

Name (in English)

School webpage. School self-evaluation tool.

Authors

LUKAS, Josef (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, 2012

Publisher

NÚV

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Účelové publikace

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/12:00059141

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-87063-58-3

Keywords (in Czech)

autoevaluace školy; autoevaluační nástroj; internetová prezentace; manuál pro uživatele

Keywords in English

school self-evaluation; self-evaluation tool; school website; self-evaluation tool user manual

Tags

Reviewed
Změněno: 12/6/2012 15:19, PhDr. Josef Lukas, Ph.D.

Abstract

V originále

Evaluační nástroj nabízí možnost rámcově zhodnotit podobu internetových stránek školy především z hlediska obsahového a formálního. Závěry, získané z posuzovacího archu, nemají být ani tak „definitivním“ a „nestranným“ posouzením, ale mnohem více zdrojem podnětů k zamyšlení nad podobou a funkčností webu školy, jako prostředku komunikace školy. Nástroj mohou využít základní a střední školy všech typů. Nástroj je určen pro vedení škol všech typů a je školám k dispozici v elektronické podobě na portále evaluačních nástrojů, tj. jeho používání vyžaduje středně pokročilou znalost práce s počítačem. V manuálu nástroje je k dispozici popis cílů nástroje, postup pro práci s nástrojem, popis procesu ověřování a teoretická východiska, doporučení pro tvorbu internetové prezentace školy, posuzovací arch a ukázku evaluační zprávy.

In English

The evaluation tool offers the possibility to generally evaluate form of the school web sites and its content. The conclusions obtained from the assessment sheet, do not be understand as "final" or "unbiased" examination, but much more as encouragement to think about the content and functionality of the school website as a communication channel. The tool can use the management of primary and secondary schools of all types. The tool is designed for school leaders of all types and is available to schools in electronic form on the portal evaluation tools, ie, its use requires an intermediate level of computer skills. The manual tool is available a description of the objectives of the instruments, procedures for working with the instrument, a description of the verification process and theoretical basis, recommendations for creating web presentation of the school, survey sheet and a sample evaluation report.