2011
Mikropolitika školy
ŠVAŘÍČEK, RomanZákladní údaje
Originální název
Mikropolitika školy
Název anglicky
School micropolitics
Autoři
ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Personální podmínky školy ve vztahu k inkluzi, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050188
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky
teacher professional development; micropolitics; identity of teachers; expert teacher
Štítky
Změněno: 28. 3. 2012 11:36, Mgr. Petra Georgala
V originále
Strategie práce na profesní identitě směřující do prostoru celé školy používají zkoumaní učitelé k přímému ovlivňování své profesní identity a k prosazování změn. Sociální interakce v prostoru školy mají zásadní vliv na učitele a jeho identitu: zpočátku je učitelům okolím (vedením, kolegy, rodiči a žáky) přidělena profesní identita začínajícího učitele, který má nárok na chyby, není dokonale připraven na své povolání, a tato identita je pouze dočasná. To si její nositelé uvědomují a rozhodují se pracovat na své identitě progresivního učitele a následně učitele experta prostřednictvím strategií směřujících do prostoru školy.
Anglicky
Strategie práce na profesní identitě směřující do prostoru celé školy používají zkoumaní učitelé k přímému ovlivňování své profesní identity a k prosazování změn. Sociální interakce v prostoru školy mají zásadní vliv na učitele a jeho identitu: zpočátku je učitelům okolím (vedením, kolegy, rodiči a žáky) přidělena profesní identita začínajícího učitele, který má nárok na chyby, není dokonale připraven na své povolání, a tato identita je pouze dočasná. To si její nositelé uvědomují a rozhodují se pracovat na své identitě progresivního učitele a následně učitele experta prostřednictvím strategií směřujících do prostoru školy.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaV |
|