2011
Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte
Název anglicky
How can the pre-primary teacher influence a child‘s play
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Prešov, Hra v predprimárnej edukácii. Zborník z vedecko-odbornejj konferencie s medzinárodnou účastku, od s. 387-397, 10 s. 2011
Nakladatel
Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00054204
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-555-0467-4
Klíčová slova česky
hra; spontaneita; předškolní pedagog
Klíčová slova anglicky
play; spontaneity; preschool teacher
Změněno: 12. 1. 2012 10:21, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na vymezení hry v podmínkách mateřské školy a roli, jakou ve hře zaujímá předškolní pedagog. Seznamuje s výsledky výzkumného šetření zaměřeného na monitorování prostoru, který je v mateřských školách dáván hře a zjištění, zda se daří předškolním pedagogům zasahovat do hry tak, aby netlumili spontánnost a jedinečnost každého dítěte. Z výsledků vyplývá, že pozitivním trendem je zkvalitňování spontánních aktivit v mateřských školách díky vytváření lepších podmínek a přirozenější organizaci vzdělávacích činností.
Anglicky
The contribution is focused on definition of games in terms of the nursery school and a role which a pre-school teacher has in the game. Introduces results of the research focused on monitoring of area, which is given in the nursery for play and findings whether the pre-school teachers are successfull in how they intervene in the game, so they don‘t suppress the spontaneity and uniqueness of each child. The results indicate that the positive trend is improvement of spontaneous activities in kindergartens thanks to creating better conditions and more natural organization of educational activities. It, however, also suggests outlasting way of an authoritative control of early education, including inputs into the children‘s game.