LAZAROVÁ, Bohumíra. Poradenské týmy ve školách a jejich význam pro rozvoj školního kariérového poradenství (Guidance teams in Schools and their Importnace for Development of School Career Guidance). In Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 85-92. ISBN 978-80-210-5602-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Poradenské týmy ve školách a jejich význam pro rozvoj školního kariérového poradenství
Name (in English) Guidance teams in Schools and their Importnace for Development of School Career Guidance
Authors LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce, p. 85-92, 8 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00054306
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-5602-2
Keywords (in Czech) žáci se speciální vzdělávací potřebou; školní poradenské pracoviště; školní psycholog
Keywords in English pupils with special educational needs; school counselling centres; school psychologist
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 28/3/2012 11:53.
Abstract
V textu jsou popsány role hlavních subjektů školního poradenství v otázce profesní orientace žáků a zvláštní pozornost je věnována roli školních psychologů. Autorka vychází zejména z dat získaných v rámci realizace projektu VIP-kariéra a také z vybraných výsledků výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu.
Abstract (in English)
In the text t he author describes the role of main praticipants in school guidance regarding professional aspirations of pupils and special attention is devoted to the role of school psychologists. The paper is grounded chiefly in the data obtained from the project VIP-career and also in selected results of the research project Special needs of pupils in the context of the Framework Educational Programme.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 30/5/2024 17:43