D 2011

Rodinné prostředí a výkon ve sportu u dětí a mládeže

BLAHUTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Rodinné prostředí a výkon ve sportu u dětí a mládeže

Název česky

Rodinné prostředí a výkon ve sportu u dětí a mládeže

Název anglicky

Family Environment and Sports Performance in Children and Youth

Autoři

BLAHUTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Praha, Psychologie sportu v praxi 2011, od s. 112-119, 8 s. 2011

Nakladatel

Filosofická fakulta UK Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

Sport a aktivity volného času

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14510/11:00067338

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-80-7308-375-5

Klíčová slova česky

rodina sport děti mládež zdraví

Klíčová slova anglicky

family sport children adolescents health

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 9. 4. 2014 18:21, Mgr. Eva Špillingová

Anotace

V originále

V současné moderní společnosti je běžné, že v průběhu dětství má dítě několik rodičů. Vzhledem k tomu, že přibývá rozvodovosti a ubývá rodin, ve kterých děti žijí po celou dobu v úplné rodině se u některých dětí projevují psychosomatické potíže. Pokud se dítě věnuje vrcholovému sportu a žije v takové rodině, má podmínky nesrovnatelně těžší a jeho aktuální psychický stav se vždycky podílí na sportovním výkonu. Pomocí individuálních intervencí hledáme cesty, jak těmto dětem pomoci.

Anglicky

A child having more parents during its childhood has become a common feature of the contemporary modern society. As the divorce rate increases and number of full families providing the necessary background during the whole childhood decreases, psychosomatic problems appear in some children. If a top-performance sports child lives in such a family, the life conditions are incomparably worse and his current psychical state must be necessarily reflected in his sports performance. By means of individual interventions we are searching for ways to help these children.