Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{961476, author = {Knecht, Petr and Novotná, Jiřina}, address = {Praha}, booktitle = {Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu.}, edition = {1.}, keywords = {curriculum reform; vocational education; research; School Educational Programmes}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-86856-96-4}, pages = {20-26}, publisher = {Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.}, title = {Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP.}, year = {2011} }
TY - CHAP ID - 961476 AU - Knecht, Petr - Novotná, Jiřina PY - 2011 TI - Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP. VL - Kurikulum S PB - Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. CY - Praha SN - 9788086856964 KW - curriculum reform KW - vocational education KW - research KW - School Educational Programmes N2 - Publikace pojednává o reformě kurikula odborného vzdělávání. Hlavní pozornost je zaměřena na problémy spojené se zaváděním (implementací) kurikulární reformy do praxe ve školách. V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo v realizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách a středních odborných učilištích. V souvislosti s tvorbou a prací podle ŠVP zaznamenali respondenti na SOŠ a SOU následující změny: Školy využily volnost, kterou jim ŠVP poskytují a oproti minulosti více akcentovaly svou oborovou i regionální specifičnost. Někteří respondenti uvedli, že v souvislosti s tvorbou ŠVP se změnil způsob řízení škol, neboť do tvorby ŠVP byli ve větší míře zapojeni také řadoví učitelé. Ukázalo se, že tvorba ŠVP ve větší míře nastartovala spolupráci mezi vedením školy a učiteli, příp. mezi učiteli jednotlivých předmětů. Na mnoha školách se dle vyjádření dotazovaných učitelů zlepšila také spolupráce s žáky a rodiči. Výzkum dále upozornil, že učitelé začínají více promýšlet cíle a obsahy vzdělávání a reflektují vlastní práci, což se promítá do změny celkového pojetí výuky (využívání různých výukových metod a forem) a větší orientace výuky na žáka. ER -
KNECHT, Petr a Jiřina NOVOTNÁ. Změny, které přinesla tvorba a práce podle ŠVP. In \textit{Knecht, P., Šumavská, G. Moderní odborná škola. Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu.}. 1. vyd. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků., 2011, s.~20-26. Kurikulum S. ISBN~978-80-86856-96-4.
|