e 2011

Program podpory zdraví v mateřských školách

SYSLOVÁ, Zora

Základní údaje

Originální název

Program podpory zdraví v mateřských školách

Název anglicky

The program of the health support in kindergartens

Autoři

Vydání

Praha, 10 s. 2011

Nakladatel

Forum

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Přehledové a vzdělávací texty

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

Zdraví; vzdělávání; kurikulum; podmínky.

Klíčová slova anglicky

Health; education; curriculum; conditions
Změněno: 15. 1. 2012 17:55, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek čtenáře seznamuje s Programem podpory zdraví ve školách. Jeho filozofie vychází z vědeckých poznatků o tom, že zdraví každého jednotlivce je výslednicí vzájemného ovlivňování všech stránek jeho osobnosti a interakce s okolním světem. Program vznikl v České republice v roce 1992. Modelový program podpory zdraví v mateřské škole vznikl dříve než Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Z komparace obou programů však vyplývá, že jejich členění je shodné ve třech oblastech týkajících se vzdělávání dětí předškolního věku v mateřských školách. Jde o podmínky, které se mají pro zdravý vývoj dětí a jejich vzdělávání v mateřské škole vytvářet, obsah vzdělávání je postavený na rozvoji kompetencí a třetí oblastí je autoevaluace mateřské školy.

Anglicky

The contribution offers to readers with the Program of the health support at schools. The philosophy comes out of scientific information that the individual health is the result of the mutual influences of his personality and the interaction with surrounding Word. The program was created in the Czech Republic in the year 1992. The model program of the health support in kindergarten arose earlier than the Frame educational program for pre-primary education. It is clear from the comparison of both programs that its structure is identical in three areas concerning of the education of pre-primary age children in kindergartens. It is about conditions which should be formed for the health development of children and their education in kindergartens, about the contend of education which is based on the development of competences and the third area is the self-evaluation of kindergarten.