2011
Program podpory zdraví v mateřských školách
SYSLOVÁ, ZoraZákladní údaje
Originální název
Program podpory zdraví v mateřských školách
Název anglicky
The program of the health support in kindergartens
Autoři
Vydání
Praha, 10 s. 2011
Nakladatel
Forum
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Přehledové a vzdělávací texty
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
Zdraví; vzdělávání; kurikulum; podmínky.
Klíčová slova anglicky
Health; education; curriculum; conditions
Změněno: 15. 1. 2012 17:55, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Příspěvek čtenáře seznamuje s Programem podpory zdraví ve školách. Jeho filozofie vychází z vědeckých poznatků o tom, že zdraví každého jednotlivce je výslednicí vzájemného ovlivňování všech stránek jeho osobnosti a interakce s okolním světem. Program vznikl v České republice v roce 1992. Modelový program podpory zdraví v mateřské škole vznikl dříve než Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Z komparace obou programů však vyplývá, že jejich členění je shodné ve třech oblastech týkajících se vzdělávání dětí předškolního věku v mateřských školách. Jde o podmínky, které se mají pro zdravý vývoj dětí a jejich vzdělávání v mateřské škole vytvářet, obsah vzdělávání je postavený na rozvoji kompetencí a třetí oblastí je autoevaluace mateřské školy.
Anglicky
The contribution offers to readers with the Program of the health support at schools. The philosophy comes out of scientific information that the individual health is the result of the mutual influences of his personality and the interaction with surrounding Word. The program was created in the Czech Republic in the year 1992. The model program of the health support in kindergarten arose earlier than the Frame educational program for pre-primary education. It is clear from the comparison of both programs that its structure is identical in three areas concerning of the education of pre-primary age children in kindergartens. It is about conditions which should be formed for the health development of children and their education in kindergartens, about the contend of education which is based on the development of competences and the third area is the self-evaluation of kindergarten.