2011
Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000
SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁZákladní údaje
Originální název
Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000
Název anglicky
Analysis of the Educational Research Topics in the Pre-primary Education
Autoři
SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
první. Brno, Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. od s. 1-5, 5 s. 2011
Nakladatel
Tribun EU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00054395
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-263-0046-5
Klíčová slova česky
Předškolního vzdělávání; empirický výzkum; výzkumná témata.
Klíčová slova anglicky
Pre-primary education; empirical research; research topics.
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 1. 2012 08:41, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Autorky příspěvku provedly analýzu empirických studií zkoumajících oblast předškolního vzdělávání, které byly publikovány v odborných časopisech, sbornících ČAPV a sbornících z konferencí věnovaných předškolní pedagogice od roku 2000. Pomocí analýzy byla identifikována témata, která jsou v rámci oboru předškolní pedagogika výzkumně řešena, což je kontrastováno s požadavky na výzkumné oblasti formulovanými ve státních dokumentech.
Anglicky
The authors of the paper carried out an analysis of the empirical studies on pre-primary school level, which were since 2000 published in journals, proceedings of the Czech Educational Research Association conferences and proceedings from the pre-primary school conferences. Though the analysis of topics that are topics of the empirical research were explored. In the end the requirements on pre-primary school level research formulated in political documents are examined and confronted with the results of the analysis.