2011
Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky
HORKÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky
Autoři
Vydání
Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
Biofilní orientace vzdělávání; environmentální kompetence; environmentální výchova; učitelovo pojetí výuky; učitelovo pojetí environmentální problematiky; vztah přírody a kultury
Klíčová slova anglicky
Biophile focus in education; environmental competence; environmental education; teachers competence of teaching; teachers competence of environmental topics; relationship between nature and culture
Změněno: 6. 2. 2012 09:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
V originále
Autorka charakterizovala propřírodní neboli biofilní orientaci vzdělávání jako východisko pro strukturaci učitelova pojetí environmentální problematiky. Na příkladech výsledků vlastních výzkumných sond poukázala na klíčové události vzniku daného učitelova pojetí a vymezila jednotlivé prvky jeho struktury. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století."
Anglicky
The author characterised the pro-nature or biophile orientation in education as a resource for structuring of the teachers conception of environmental issues. Based upon her research probes, she pointed out the key events in the formation of teachers conception as well as she defined the individual elements of its structure. She used the results from the research project "School and health for 21st century".
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|