k 2011

Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky

HORKÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Biofilní orientace vzdělávání z pohledu učitelova pojetí environmentální problematiky

Autoři

Vydání

Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Biofilní orientace vzdělávání; environmentální kompetence; environmentální výchova; učitelovo pojetí výuky; učitelovo pojetí environmentální problematiky; vztah přírody a kultury

Klíčová slova anglicky

Biophile focus in education; environmental competence; environmental education; teachers competence of teaching; teachers competence of environmental topics; relationship between nature and culture
Změněno: 6. 2. 2012 09:22, doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.

Anotace

V originále

Autorka charakterizovala propřírodní neboli biofilní orientaci vzdělávání jako východisko pro strukturaci učitelova pojetí environmentální problematiky. Na příkladech výsledků vlastních výzkumných sond poukázala na klíčové události vzniku daného učitelova pojetí a vymezila jednotlivé prvky jeho struktury. Uplatnila výsledky z Výzkumného záměru MŠMT (MSM0021622421) "Škola a zdraví pro 21. století."

Anglicky

The author characterised the pro-nature or biophile orientation in education as a resource for structuring of the teachers conception of environmental issues. Based upon her research probes, she pointed out the key events in the formation of teachers conception as well as she defined the individual elements of its structure. She used the results from the research project "School and health for 21st century".

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století