STŘELEC, Stanislav and Jana KRÁTKÁ. Názory učitelů na náročnost funkce třídního učitele (Teachers opinions on the difficulties of class teacher role). In Wiegerová, A., Vávrová, S. (eds.). Učiteľovo myslenie a uvažovanie. Bratislava: OZ V4, 2011, p. 48-60. ISBN 978-80-89443-10-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Názory učitelů na náročnost funkce třídního učitele
Name in Czech Názory učitelů na náročnost funkce třídního učitele
Name (in English) Teachers opinions on the difficulties of class teacher role
Authors STŘELEC, Stanislav (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRÁTKÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Bratislava, Učiteľovo myslenie a uvažovanie, p. 48-60, 13 pp. 2011.
Publisher OZ V4
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00054453
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-89443-10-9
Keywords (in Czech) výzkumné šetření; třídní učitel
Keywords in English research; class teacher
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Stanislav Střelec, CSc., učo 211. Changed: 20/3/2012 10:22.
Abstract
Výzkumná sonda obsahuje údaje k dílčímu tématu výzkumného záměru PdF MU Brno MSM002162421 Škola a zdraví pro 21. století „Třídní učitel- činitel ovlivňující zdraví svých žáků“. Referát navazuje na výzkumná zjištění publikovaná v období 2005–2010 a interpretuje poznatky z dotazníkového výzkumného šetření. Našim cílem bylo zjistit, jak je třídními učiteli na základních a středních školách v České republice reflektována míra náročnosti této funkce a v čem vidí těžiště její náročnosti.
Abstract (in English)
This research paper sums up the research knowledge, concerning partial theme of the research project of Faculty of Education, Masaryk University in Brno MSM002162421 School and Health for the 21 Century “Class teacher – factor of pupils’ health intervention”. This study is a continuation of publications within the years 2005-2010 and interprets knowledge from questioner research. Our goals were to find out, how class teachers in the Czech republic reflect difficulties of this role and where is the point of the difficulty.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 28/5/2024 17:46