POLÁČEK, Jiří. Systém pro vzájemné hodnocení studentských textů v předmětu Akademické psaní (System for peer assessment of student texts in the Academic Writing course). In Sojka, Petr – Kvizda, Martin. SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 43–49. ISBN 978-80-210-5528-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Systém pro vzájemné hodnocení studentských textů v předmětu Akademické psaní
Name (in English) System for peer assessment of student texts in the Academic Writing course
Authors POLÁČEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, SCO 2011, Sharable Content Objects, 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky, p. 43–49, 7 pp. 2011.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/11:00054504
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-5528-5
Keywords (in Czech) e-learning; akademické psaní; vzájemné hodnocení
Keywords in English e-learning; academic writing; peer assessment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jiří Poláček, Ph.D., učo 3518. Changed: 4/4/2012 10:48.
Abstract
Není v silách učitele přečtení stovek či dokonce tisíců studentských textů. Řešením může být opatření, kdy si studenti své texty hodnotí navzájem mezi sebou. Článek pojednává o způsobu realizace a získaných zkušenostech z experimentálního nasazení právě takové metody v e-learningovém kurzu Akademické psaní. Jsou popsány motivační faktory (jak to pomůže lektorům a proč by to mělo být přínosné pro studenty), vstupní předpoklady (co a jak se bude hodnotit) i samotný systém vzájemného hodnocení textů v podobě vlastní webové aplikace. V závěru článek shrnuje nejcennější studentské ohlasy, které odráží plusy a mínusy celého procesu psaní a recenzování, a podává číselný přehled o výsledcích hodnocení.
Abstract (in English)
It's not in teacher's capabilities to read hundreds even thousands students' texts. Possible solution is the proceeding when students evaluate texts each other. This paper deals with a way of realisation and lessons learned from an experimental deployment of just the same method within the e-learning course Academic writting. The motivational factors (how it can help tutors and why should it be profitable for students), input prerequisites (what and how will be evaluated) and the peer review texts standalone system in the form of web application are described there. In conclusion the paper sums up the most valuable students' responses, which reflect the pros and cons of the whole writting and reviewing performance, and reports statistical result of evaluations.
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
© Masarykova univerzita Odkaz na webovou stránku „Sborník SCO 2011“  Poláček, J. 20/12/2011

Properties

Name
© Masarykova univerzita
Description
Odkaz na webovou stránku „Sborník SCO 2011“
Address within IS
https://is.muni.cz/auth/publication/963494/29958116/
Address for the users outside IS
https://is.muni.cz/publication/963494/29958116/
Address within Manager
https://is.muni.cz/auth/publication/963494/29958116/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://is.muni.cz/publication/963494/29958116/?info
Uploaded/Created
Tue 20/12/2011 11:47, Mgr. Jiří Poláček, Ph.D.

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
  • a concrete person Mgr. Jiří Poláček, Ph.D., učo 3518
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Jiří Poláček, Ph.D., učo 3518
Attributes
 
Print
Report a file uploaded without authorization. Displayed: 26/4/2024 16:25