2012
E-learning Course on Physics
BEDNÁROVÁ, Renáta a Jana MĚŘIČKOVÁZákladní údaje
Originální název
E-learning Course on Physics
Název česky
E-learningový kurz ve fyzice
Název anglicky
E-learning Course on Physics
Autoři
BEDNÁROVÁ, Renáta a Jana MĚŘIČKOVÁ
Vydání
Singapore, XXX INTERNATIONAL COLLOQUIUM ON THE MANAGEMENT OF EDUCATIONAL PROCESS, PROCEEDINGS SOCIAL SCIENCE & HUMANITIES, od s. 27-32, 6 s. 2012
Nakladatel
Univerzita obrany
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-867-4
UT WoS
000394076500002
Klíčová slova česky
Moodle, e-learning, fyzika, výzkum
Klíčová slova anglicky
Moodle, E.learning, Physics, Research
Změněno: 16. 3. 2018 08:55, Dana Nesnídalová
V originále
This work deals with the newly established e-learning course in the teaching of The physics. The project aims to show the user new ways of teaching physics and provide guidance on how to gain the knowledge of physics individually and then improve it. Students, through the course in Moodle, deepen their knowledge and skills. The course consists of 50 motivating examples which are divided into 6 categories. All the examples cover the first semester curriculum and help students to successfully complete the first physics course. This project was accepted very positively by students who are preparing for the final exam in physics.
Česky
V současné době dochází k obrovskému rozvoji digitálních technologií ve školách. Díky tomuto faktu vznikl Projekt specifického výzkumu s názvem: Aplikace e-learningu ve výuce fyziky. Cílem řešení projektu je vytvoření e-learningového kurzu ve formě moderní PC aplikace. Hlavní myšlenkou projektu je proces zavedení didaktických technologií do výuky a tím výuku oživit a přiblížit moderním studentům. Cílem e-kurzu je testování a získávání znalostí odborné fyziky u studentů všech oborů na katedře matematiky a fyziky na Univerzitě Obrany v Brně.
Anglicky
This work deals with the newly established e-learning course in the teaching of The physics. The project aims to show the user new ways of teaching physics and provide guidance on how to gain the knowledge of physics individually and then improve it. Students, through the course in Moodle, deepen their knowledge and skills. The course consists of 50 motivating examples which are divided into 6 categories. All the examples cover the first semester curriculum and help students to successfully complete the first physics course. This project was accepted very positively by students who are preparing for the final exam in physics.