2011
De la subjectivité dans la recherche des marques identitaires pour les jeunes
FIÉVET, Anne-Caroline a Alena PODHORNÁ-POLICKÁZákladní údaje
Originální název
De la subjectivité dans la recherche des marques identitaires pour les jeunes
Název česky
K subjektivitě ve výzkumu mládežnických identitárních znaků
Název anglicky
On the subjectivity in the research of identitary markers for youth
Autoři
FIÉVET, Anne-Caroline (250 Francie) a Alena PODHORNÁ-POLICKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Opera Romanica 12. Sujet et subjectivité, od s. 65-81, 17 s. 2011
Nakladatel
Jihočeská univerzita v Českých Budějovic
Další údaje
Jazyk
francouzština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050270
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-7394-319-6
Klíčová slova česky
subjektivita; identita; neologie; mládežnický slang; metodologie
Klíčová slova anglicky
subjectivity; identity; neology; youth slang; methodology
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 28. 1. 2013 00:52, doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D.
V originále
L'article propose les résultats d'une recherche sur l'argot contemporain des jeunes. L'étude a un double intéret: outre un examen concret de l'usage d'un lexeme argotique fortement identitaire, elle comporte des enjeux épistémologiques et méthodologiques, puisqu'elle souleve la question de la subjectivité dans la recherche sociolinguistique.
Česky
Článek představuje výsledky zkoumání současného slangu mládeže na příkladě jednoho identitárního neologismu. Výzkum je rovněž nahlížen z perspektivy metodologické a epistemologické, a to v otázce subjektivity v sociolingvistickém výzkumu.
Anglicky
This paper aims to analyze the role of subjectivity in sociolinguistic research between youth as well as to summarize our precedent results of youth identitary markers research from epistemological point of view. The interviewer can be impressioned by unknown items as well as the interviewee can over-estimate some items because of his expressiveness; this is why we propose four cases of figure and the optional interpretative consequences of different combinations to the mass medias highlighting or even stigmatization of youth identitary markers. We present further a RapCor project, that should contribute to objectivize some of these markers from diachronic and frequentionnal point of view.
Návaznosti
GP405/09/P307, projekt VaV |
|