D 2011

Využití měřící stanice Vernier pro školní experimenty

MILÉŘ, Tomáš

Základní údaje

Originální název

Využití měřící stanice Vernier pro školní experimenty

Název anglicky

Using Vernier measuring station for school experiments

Vydání

1. vyd. Olomouc, od s. 179-184, 269 s. 2011

Nakladatel

Veletrh nápadů učitelů fyziky XI

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-244-2894-9

Klíčová slova česky

vzdělávání, výzkum, Vernier

Klíčová slova anglicky

education, research, Vernier
Změněno: 2. 1. 2012 12:00, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.

Anotace

V originále

Při výuce přírodovědních přemětů na základní škole bychom jistě svým žákům občas rádi umožnili, aby sami navrhli a provedli experiment. Máme-li k dispozici univerzální měřící stanici a sadu detektorů, žáci mohou sami zvolit kombinaci veličin, které by bylo vhodné sledovat. Měřící stanice Vernier umožňuje připojit až 4 čidla současně a provádět s nimi dlouhodobá měření. Se žáky 8. ročníku jsme tímto způsobem provedli dvě měření. Žáci vybrali a nainstalovali čidla pro monitorování mikroklimatu ve třídě, přičemž jsme současně sledovali vliv koncentrace CO2 v ovzduší na kyselost vody. Ve druhém experimentu jsme zkoumali fotosyntézu rostlin. V laboratorních podmínkách se nám podařilo ověřit dva globální problémy: okyselování oceánů a reakci rostlin na extrémní klimatické podmínky. Výsledky měření žáci prezentovali na studentské konferenci GLOBE Games ve Svitavách.

Anglicky

When teaching natural sciences at a primary school we would like to allow our students to designe experiment themselves sometimes. If we have available universal measuring station and a set of detectors, students can choose the combination of variables that could be monitored. Vernier measuring station allows you to connect up to 4 sensors simultaneously and carry with them long-term measurements. The pupils of the 8th year we have made in this way two measurements. Students selected and installed sensors to monitor the microclimate in the classroom, and we are currently monitoring the influence of CO2 concentration in the air to the acidity of water. In the second experiment, we examined the photosynthesis of plants. In laboratory conditions we were able to verify the two global problems: ocean acidification and the response of plants to extreme climatic conditions. The measurement results presented pupils at student conference GLOBE Games in Svitavy.

Přiložené soubory