2011
Využití měřící stanice Vernier pro školní experimenty
MILÉŘ, TomášZákladní údaje
Originální název
Využití měřící stanice Vernier pro školní experimenty
Název anglicky
Using Vernier measuring station for school experiments
Autoři
Vydání
1. vyd. Olomouc, od s. 179-184, 269 s. 2011
Nakladatel
Veletrh nápadů učitelů fyziky XI
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-244-2894-9
Klíčová slova česky
vzdělávání, výzkum, Vernier
Klíčová slova anglicky
education, research, Vernier
Změněno: 2. 1. 2012 12:00, Mgr. Tomáš Miléř, Ph.D.
V originále
Při výuce přírodovědních přemětů na základní škole bychom jistě svým žákům občas rádi umožnili, aby sami navrhli a provedli experiment. Máme-li k dispozici univerzální měřící stanici a sadu detektorů, žáci mohou sami zvolit kombinaci veličin, které by bylo vhodné sledovat. Měřící stanice Vernier umožňuje připojit až 4 čidla současně a provádět s nimi dlouhodobá měření. Se žáky 8. ročníku jsme tímto způsobem provedli dvě měření. Žáci vybrali a nainstalovali čidla pro monitorování mikroklimatu ve třídě, přičemž jsme současně sledovali vliv koncentrace CO2 v ovzduší na kyselost vody. Ve druhém experimentu jsme zkoumali fotosyntézu rostlin. V laboratorních podmínkách se nám podařilo ověřit dva globální problémy: okyselování oceánů a reakci rostlin na extrémní klimatické podmínky. Výsledky měření žáci prezentovali na studentské konferenci GLOBE Games ve Svitavách.
Anglicky
When teaching natural sciences at a primary school we would like to allow our students to designe experiment themselves sometimes. If we have available universal measuring station and a set of detectors, students can choose the combination of variables that could be monitored. Vernier measuring station allows you to connect up to 4 sensors simultaneously and carry with them long-term measurements. The pupils of the 8th year we have made in this way two measurements. Students selected and installed sensors to monitor the microclimate in the classroom, and we are currently monitoring the influence of CO2 concentration in the air to the acidity of water. In the second experiment, we examined the photosynthesis of plants. In laboratory conditions we were able to verify the two global problems: ocean acidification and the response of plants to extreme climatic conditions. The measurement results presented pupils at student conference GLOBE Games in Svitavy.