2011
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁZákladní údaje
Originální název
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
Název česky
Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext
Název anglicky
Intergenerational Learning in the Family and Family Context
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00050281
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
mezigenerační učení v rodině; rodinný edukátor; role rodinných edukátorů
Klíčová slova anglicky
Intergenerational learning in the family; family educator; role of family educators
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 11:35, Mgr. Petra Georgala
V originále
V příspěvku se zaměřujeme se na precizaci dosavadních výsledků získaných dotazníkovým šetřením a na jejich další ověřovaní kvalitativní metodologii. Cílovou skupinou jsou třígenerační rodiny. Naše výzkumné nástroje pro práci s rodinami jsou tyto: skupinová a individuální administrace testu rodinného systému (FAST), skupinový a individuální rozhovor se všemi členy rodiny, časový snímek všedního a víkendového dne rodiny, časová osa učeni v různých fázích života a zúčastněné pozorovaní v rodinách. Účelem těchto kombinovaných výzkumných technik je získat detailní obraz mezigeneračního učeni a jeho podmínek ve sledovaných rodinách a vytvořit analytický příběh mezigeneračního učeni v rodině. Dále rozpracováváme tezi o tom, že míra kultury sdíleni (pevnost a sila vztahů) ovlivňuje učení v rodině a vice versa. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na obsah a směr mezigeneračního učeni v rodině, kdo v rodině učí koho z hlediska tři generaci, jak je toto učeni přijímáno a za jakých podmínek učení v rodině probíhá.
Anglicky
The paper investigates intergenerational learning in the family in more detail and with the help of new methodology. This stage of research focuses on enhancing the accuracy of the results obtained so far and their further analysis using a methodology which can mediate a deeper understanding of the issues. We intend to elaborate the thesis that the amount of culture of sharing (cohesiveness and strength of family ties) affects learning in the family and vice versa.
Návaznosti
GA406/09/0427, projekt VaV |
| ||
GD406/09/H040, projekt VaV |
|