k 2011

Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext

RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ

Základní údaje

Originální název

Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext

Název česky

Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext

Název anglicky

Intergenerational Learning in the Family and Family Context

Autoři

RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka KAMANOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Kateřina PEVNÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2011

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00050281

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

mezigenerační učení v rodině; rodinný edukátor; role rodinných edukátorů

Klíčová slova anglicky

Intergenerational learning in the family; family educator; role of family educators

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 11:35, Mgr. Petra Georgala

Anotace

V originále

V příspěvku se zaměřujeme se na precizaci dosavadních výsledků získaných dotazníkovým šetřením a na jejich další ověřovaní kvalitativní metodologii. Cílovou skupinou jsou třígenerační rodiny. Naše výzkumné nástroje pro práci s rodinami jsou tyto: skupinová a individuální administrace testu rodinného systému (FAST), skupinový a individuální rozhovor se všemi členy rodiny, časový snímek všedního a víkendového dne rodiny, časová osa učeni v různých fázích života a zúčastněné pozorovaní v rodinách. Účelem těchto kombinovaných výzkumných technik je získat detailní obraz mezigeneračního učeni a jeho podmínek ve sledovaných rodinách a vytvořit analytický příběh mezigeneračního učeni v rodině. Dále rozpracováváme tezi o tom, že míra kultury sdíleni (pevnost a sila vztahů) ovlivňuje učení v rodině a vice versa. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na obsah a směr mezigeneračního učeni v rodině, kdo v rodině učí koho z hlediska tři generaci, jak je toto učeni přijímáno a za jakých podmínek učení v rodině probíhá.

Anglicky

The paper investigates intergenerational learning in the family in more detail and with the help of new methodology. This stage of research focuses on enhancing the accuracy of the results obtained so far and their further analysis using a methodology which can mediate a deeper understanding of the issues. We intend to elaborate the thesis that the amount of culture of sharing (cohesiveness and strength of family ties) affects learning in the family and vice versa.

Návaznosti

GA406/09/0427, projekt VaV
Název: Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení
Investor: Grantová agentura ČR, Mezigenerační učení: děti, rodiče a prarodiče v neformálním vzdělávání a v informálním učení
GD406/09/H040, projekt VaV
Název: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování