Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{964187, author = {Rabušicová, Milada and Kamanová, Lenka and Pevná, Kateřina}, booktitle = {Konference České asociace pedagogického výzkumu}, keywords = {Intergenerational learning in the family; family educator; role of family educators}, language = {cze}, title = {Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext}, year = {2011} }
TY - CONF ID - 964187 AU - Rabušicová, Milada - Kamanová, Lenka - Pevná, Kateřina PY - 2011 TI - Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext KW - Intergenerational learning in the family KW - family educator KW - role of family educators N2 - V příspěvku se zaměřujeme se na precizaci dosavadních výsledků získaných dotazníkovým šetřením a na jejich další ověřovaní kvalitativní metodologii. Cílovou skupinou jsou třígenerační rodiny. Naše výzkumné nástroje pro práci s rodinami jsou tyto: skupinová a individuální administrace testu rodinného systému (FAST), skupinový a individuální rozhovor se všemi členy rodiny, časový snímek všedního a víkendového dne rodiny, časová osa učeni v různých fázích života a zúčastněné pozorovaní v rodinách. Účelem těchto kombinovaných výzkumných technik je získat detailní obraz mezigeneračního učeni a jeho podmínek ve sledovaných rodinách a vytvořit analytický příběh mezigeneračního učeni v rodině. Dále rozpracováváme tezi o tom, že míra kultury sdíleni (pevnost a sila vztahů) ovlivňuje učení v rodině a vice versa. Výzkumné otázky jsou zaměřeny na obsah a směr mezigeneračního učeni v rodině, kdo v rodině učí koho z hlediska tři generaci, jak je toto učeni přijímáno a za jakých podmínek učení v rodině probíhá. ER -
RABUŠICOVÁ, Milada, Lenka KAMANOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Mezigenerační učení v rodině a rodinný kontext. In \textit{Konference České asociace pedagogického výzkumu}. 2011.
|