D 2011

Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků

KROČA, David

Základní údaje

Originální název

Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků

Název anglicky

Assessment Criteria for Recitation of Dyslectic Pupils

Autoři

KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Education of Pupils with Special Educational Needs. od s. 459-466, 8 s. 2011

Nakladatel

Pedagogická fakulta MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/11:00054612

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-216-1

Klíčová slova česky

literární text; dyslektický žák; umělecký přednes; hlediska hodnocení; detailní prvky hodnocení

Klíčová slova anglicky

literary text; dyslexic pupil; recitation; assessment criteria; detailed features of the assessment

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 1. 2012 11:06, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky dlouhodobého výzkumu, který se zaměřuje na vzdělávání žáků s vývojovými poruchami učení v oblasti literární komunikace. V návaznosti na příspěvky, jež v předchozích letech výzkumu posoudily vliv přednesu na jazykovou kultivaci těchto žáků a ukázaly možnosti práce s nimi v inkluzivní škole, autor sleduje dosud opomíjené téma hodnocení přednesu. Článek nejprve přibližuje kritéria hodnocení uměleckého přednesu obecně, poté s přihlédnutím k dyslektickým žákům.

Anglicky

The contribution presents the results of a long-term research which focuses on the education of pupils with developmental learning difficulties in the sphere of literary communication. Following the contributions which in the previous years of the research evaluated the impact of recitation on the overall linguistic cultivation of these pupils showing the possibilities to work with them in inclusive school, the author develops the so far neglected theme of assessment of recitation. First, the article deals with the assessment criteria of artistic recitation on a general scale, and then takes into account also the dyslectic pupils.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání