2011
Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků
KROČA, DavidZákladní údaje
Originální název
Kritéria hodnocení přednesu dyslektických žáků
Název anglicky
Assessment Criteria for Recitation of Dyslectic Pupils
Autoři
KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Inclusive Education of Students with Health Disabilities in Primary School. Education of Pupils with Special Educational Needs. od s. 459-466, 8 s. 2011
Nakladatel
Pedagogická fakulta MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/11:00054612
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-216-1
Klíčová slova česky
literární text; dyslektický žák; umělecký přednes; hlediska hodnocení; detailní prvky hodnocení
Klíčová slova anglicky
literary text; dyslexic pupil; recitation; assessment criteria; detailed features of the assessment
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 11. 1. 2012 11:06, doc. PhDr. David Kroča, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje výsledky dlouhodobého výzkumu, který se zaměřuje na vzdělávání žáků s vývojovými poruchami učení v oblasti literární komunikace. V návaznosti na příspěvky, jež v předchozích letech výzkumu posoudily vliv přednesu na jazykovou kultivaci těchto žáků a ukázaly možnosti práce s nimi v inkluzivní škole, autor sleduje dosud opomíjené téma hodnocení přednesu. Článek nejprve přibližuje kritéria hodnocení uměleckého přednesu obecně, poté s přihlédnutím k dyslektickým žákům.
Anglicky
The contribution presents the results of a long-term research which focuses on the education of pupils with developmental learning difficulties in the sphere of literary communication. Following the contributions which in the previous years of the research evaluated the impact of recitation on the overall linguistic cultivation of these pupils showing the possibilities to work with them in inclusive school, the author develops the so far neglected theme of assessment of recitation. First, the article deals with the assessment criteria of artistic recitation on a general scale, and then takes into account also the dyslectic pupils.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|