p 2011

Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení

KRATOCHVÍLOVÁ, Jana

Basic information

Original name

Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení

Name (in English)

Active student participation in assessment

Edition

Může se učitel stát umělcem výchovy? 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Vyžádané přednášky

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

sebehodnocení žáka; typy hodnocení; formativní hodnocení; rozvoj osobnosti žáka; model komplexního rozvíjejícího hodnocení

Keywords in English

self-assessment; types of assessment; formative assessment; pupil personal developement
Změněno: 22/3/2012 11:05, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.

Abstract

V originále

Osobnostně rozvojové pojetí vzdělávání vyžaduje komplexnější pohled na hodnocení, jehož nedílnou součástí je sebehodnocení žáků, který je součástí celého systému, který jsme nazvali modelem komplexního rozvíjejícího hodnocení. V přednášce je tento model vysvětlen.

In English

Personal development approach to education requires a more complex view of the assessment, an integral part of the pupils' self-assessment, which is part of the whole system, which we call the model of developing a comprehensive evaluation. In the lecture, the model is explained.