Detailed Information on Publication Record
2011
Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení
KRATOCHVÍLOVÁ, JanaBasic information
Original name
Aktivní spoluúčast žáka při hodnocení
Name (in English)
Active student participation in assessment
Authors
Edition
Může se učitel stát umělcem výchovy? 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Vyžádané přednášky
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sebehodnocení žáka; typy hodnocení; formativní hodnocení; rozvoj osobnosti žáka; model komplexního rozvíjejícího hodnocení
Keywords in English
self-assessment; types of assessment; formative assessment; pupil personal developement
Změněno: 22/3/2012 11:05, doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
V originále
Osobnostně rozvojové pojetí vzdělávání vyžaduje komplexnější pohled na hodnocení, jehož nedílnou součástí je sebehodnocení žáků, který je součástí celého systému, který jsme nazvali modelem komplexního rozvíjejícího hodnocení. V přednášce je tento model vysvětlen.
In English
Personal development approach to education requires a more complex view of the assessment, an integral part of the pupils' self-assessment, which is part of the whole system, which we call the model of developing a comprehensive evaluation. In the lecture, the model is explained.