Detailed Information on Publication Record
2011
Výzkum jazykové interference u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině
GRENAROVÁ, RenéeBasic information
Original name
Výzkum jazykové interference u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině
Name in Czech
Výzkum jazykové interference u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině
Name (in English)
The Research of the Language Interference in Learners with Specific Learning Difficulties in Teaching Russian
Authors
GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Samara, Jevropejskaja mentalnost skvoz prizmu jazyka, p. 151-157, 7 pp. 2011
Publisher
Samarskaja gumanitarnaja akademija
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Russian Federation
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00054634
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-5-98996-096-5
Keywords (in Czech)
Výzkum; vliv mateřštiny na osvojování a užívání cizího jazyka; ruský jazyk; specifické poruchy učení
Keywords in English
Research; on the influence of mother language on learning and using of a foreign language; Russian language; specific learning difficulties.
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2013 21:58, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
V originále
Prezentovaný výzkum vznikl v rámci Výzkumného záměru MŠMT Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443. Zkoumáme problematiku vlivu mateřštiny na osvojování a užívání cizího jazyka a klademe si otázku, jakou měrou ovlivňuje osvojování ruského jazyka. Respondenty výzkumné sondy byli žáci se specifickými poruchami učení.
In English
The present paper was written within the research project of the Czech Ministry of Education Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM 0021622443. We focuse on the influence of mother language on learning and using of a foreign language, we ask the question in what degree it influences the learning of Russian language. Respondents of the research were pupils with specific learning difficulties.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|