D 2011

Výzkum jazykové interference u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Výzkum jazykové interference u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině

Name in Czech

Výzkum jazykové interference u žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruštině

Name (in English)

The Research of the Language Interference in Learners with Specific Learning Difficulties in Teaching Russian

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Samara, Jevropejskaja mentalnost skvoz prizmu jazyka, p. 151-157, 7 pp. 2011

Publisher

Samarskaja gumanitarnaja akademija

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00054634

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-5-98996-096-5

Keywords (in Czech)

Výzkum; vliv mateřštiny na osvojování a užívání cizího jazyka; ruský jazyk; specifické poruchy učení

Keywords in English

Research; on the influence of mother language on learning and using of a foreign language; Russian language; specific learning difficulties.

Tags

Reviewed
Změněno: 28/3/2013 21:58, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.

Abstract

V originále

Prezentovaný výzkum vznikl v rámci Výzkumného záměru MŠMT Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání MSM 0021622443. Zkoumáme problematiku vlivu mateřštiny na osvojování a užívání cizího jazyka a klademe si otázku, jakou měrou ovlivňuje osvojování ruského jazyka. Respondenty výzkumné sondy byli žáci se specifickými poruchami učení.

In English

The present paper was written within the research project of the Czech Ministry of Education Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Basic Education MSM 0021622443. We focuse on the influence of mother language on learning and using of a foreign language, we ask the question in what degree it influences the learning of Russian language. Respondents of the research were pupils with specific learning difficulties.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education