D 2011

EMEE – Well-founded feedback in learning management systems

KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZ

Základní údaje

Originální název

EMEE – Well-founded feedback in learning management systems

Autoři

KOMENDA, Martin, Lucie PEKÁRKOVÁ a Daniel SCHWARZ

Vydání

2. vyd. Hradec Králové, Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011, 2011

Nakladatel

MAGNANIMITAS

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-904877-7-2

Klíčová slova česky

zpětná vazba, systém pro správu výuky, analytický nástroj, e-learning, Moodle

Klíčová slova anglicky

feedback, learning management system, analytic tool, e-learning, Moodle

Štítky

best

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 22. 1. 2012 10:11, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA

Anotace

V originále

This paper gives an introduction to effective monitoring and evaluation of education. Well-founded feedback called EMEE (Effective Monitoring and Evaluation of Education) represents an interdisciplinary project combining an informatics approach with mathematical and pedagogical methods. The EMEE idea is based on an innovative feedback method integrated into an appropriate learning management system. The added value lies in new information for teachers discovered by data mining, statistical and analytical data processing. The result will be clearly visualized in diagrammatic form (graphs and tables). EMEE functionalities will be available in the most widespread and most popular LMS Moodle. All fundamental principles including the conceptual database model are described in this paper.
Zobrazeno: 7. 11. 2024 09:14