2011
Children's Voices About the State of the Earth
RABUŠICOVÁ, Milada a Ingrid ENGDAHLZákladní údaje
Originální název
Children's Voices About the State of the Earth
Název česky
Hlasy dětí o stavu Země
Autoři
RABUŠICOVÁ, Milada (203 Česká republika, garant, domácí) a Ingrid ENGDAHL (752 Švédsko)
Vydání
International Journal of Early Childhood, Springer, 2011, 0020-7187
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/11:00054658
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
Předškolní výchova; udržitelný rozvoj; mateřská škola; rozhovory s dětmi; dětská perspektiva
Klíčová slova anglicky
Early childhood education; sustainable development; preschool; child interviews; child perspective
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 3. 2012 10:56, Mgr. Petra Georgala
V originále
This article will present a large project on Education for Sustainable Development. The project was organised by OMEP, the World Organisation for Early Childhood Education, where the authors were the appointed project coordinators. The purpose of ESD is to reorient education towards sustainability. The aims of the project were to gather knowledge about children’s thoughts, comments and understanding of a picture showing the globe and some children, and to enhance the awareness of ESD among early childhood educators. In 2010, OMEP members in 28 countries interviewed 9 142 children aged two to eight years.
Česky
Článek je věnován výsledkům projektu, který organizoval OMEP - Světová organizace pro předškolní výchovu, jenž byl zaměřen na výchovu k udržitelnému rozvoji. V rámci projektu byly vedeny rozhovory s dětmi ve 28 zemích světa, členských zemích OMEP.