LAVIČKOVÁ, Hana. Znalost, informace a text v diskursu literárního vzdělávání. In Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2011, s. 248-254. ISBN 978-80-904877-7-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Znalost, informace a text v diskursu literárního vzdělávání.
Název česky Znalost, informace a text v diskursu literárního vzdělávání.
Název anglicky Knowledge, information and text in the discourse of literary education.
Autoři LAVIČKOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Hradec Králové, Sborník příspěvků Mezinárodní Masarykovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011. od s. 248-254, 7 s. 2011.
Nakladatel MAGNANIMITAS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00054660
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-904877-7-2
Klíčová slova česky literární výchova; estetické pojetí; naukové pojetí; komunikační pojetí
Klíčová slova anglicky literary education; aesthetical approach; educational approach; communicational approach
Změnil Změnila: Mgr. Hana Lavičková, Ph.D., učo 173654. Změněno: 21. 1. 2013 07:41.
Anotace
Článek pojednává o vývoji literárního vzdělávání, zaměřuje se na jeho různá pojetí v literárněhistorických proměnách a souvislostech, na průniky těchto změn do současného kurikula literární výchovy a upozorňuje na snahy o plné uznání estetickovýchovného statusu předmětu literární výchova.
Anotace anglicky
The article concerns the development of literary education; it also focuses on various approaches to the literary-educational development while taking into account literary-historical context and changes. The infiltration of these changes into the current curriculum and the attempts for a full acknowledgment of the aesthetic-educational status of literary education are also addressed in this article.
VytisknoutZobrazeno: 12. 5. 2024 23:18